Geschreven door Emme-Lotte

Specialisten review Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

In juli 2023 lanceerde Samsung de Samsung Galaxy Tab S9 Ultra, de grootste tablet van de Tab S9 serie. Deze waterbestendige tablet heeft een krachtige processor waarmee je soepel zware apps en games gebruikt. Met het AMOLED scherm kijk je films in heldere kleuren. Ik testte de Tab S9 Ultra en vertel je er alles over.

Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

14.6 inch scherm | 256 GB opslagcapaciteit | Internet via wifi
1.059,-

Door het hele grote 14,6 inch beeldscherm heb je veel werkruimte.

• Dankzij de krachtige processor draaien de zwaarste apps en games soepel.
  • Het scherm ververst 120 keer per seconde, dus je ziet video's en animaties vloeiend.
  • De waterdichte Tab S9 Ultra gebruik je ook in bad of aan het zwembad.
  • Door het grote formaat neem je de S9 Ultra minder gemakkelijk mee onderweg.
  • Je krijgt geen oplader meegeleverd, deze moet je er zelf bij bestellen.

Eerste indruk van Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

Eerste indruk Tab S9 Ultra

Wanneer ik de Samsung Galaxy Tab S9 Ultra uit de doos haal, valt me direct het grote formaat op. Het scherm is écht groot. Het design van de S9 Ultra lijkt erg op zijn voorganger. Alleen de camera's op de achterkant zitten niet meer op een eilandje. In de doos vind ik verder een usb C naar usb C kabel en een S Pen Stylus. De oplader krijg je er niet bij en moet je er zelf nog bij bestellen.

Extra groot en helder scherm

Review Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

Ik vind het grote 14,6 inch scherm erg fijn werken. Hierdoor werk ik gedetailleerd aan tekeningen en bewerk ik gemakkelijk mijn foto's. Dankzij het AMOLED scherm komen de kleuren goed naar voren wanneer ik een film kijk. Door de hoge helderheid kijk ik ook buiten films. Ik houd de tablet wel lastig vast met één hand door het grote formaat en zwaardere gewicht. Daarom raad ik een hoes met standaard aan, zodat je 'm niet steeds hoeft vast te houden.

4 camera's

Camera's Tab S9 Ultra

De Samsung Galaxy Tab S9 Ultra heeft de meeste camera's vergeleken met de S9 Plus en S9 variant. Op de achterkant zitten 2 camera's van 13 megapixels. Hiervan is er één een groothoeklens, waarmee ik bijvoorbeeld een groot gebouw fotografeer. Zelf gebruik ik deze camera's niet veel, omdat ik de S9 Ultra vooral binnen gebruik. De 2 camera's aan de voorkant vind ik wel erg handig. Tijdens het videobellen ben ik door de 12 megapixel camera's goed in beeld.

Handige functies met de S Pen Stylus

Stylus bij Tab S9 Ultra

Je krijgt de S Pen Stylus bij de Tab S9 Ultra meegeleverd. Ik vind dat de stylus fijn werkt. Het voelt net alsof je een normale pen vasthebt. Met de stylus maak ik gemakkelijk schetsen en notities. In de Samsung Notes app zet ik deze snel om in getypte tekst, waardoor ik het in een pdf bestand deel met anderen. De stylus bewaar ik magnetisch op de achterkant van de tablet. Zo laadt hij ook op.

1.059,-

Ik ben onder de indruk van de grote, waterbestendige Tab S9 Ultra. Dankzij het grote 14,6 inch formaat werk ik comfortabel aan projecten met de stylus, maar neem ik 'm wel minder gemakkelijk mee onderweg. Door de krachtige processor gebruik ik soepel zwaardere apps en grafische games, zonder dat ze haperen. Dankzij het heldere AMOLED scherm kijk ik films en series in hoge kwaliteit. Tijdens het videobellen ben ik scherp in beeld door de 2 camera's aan de voorkant.

Emme-Lotte
Emme-Lotte Tablet specialist.