Algemene voorwaarden
Onze algemene voorwaarden zijn eerlijk, direct en open. Kort en duidelijk, zonder moeilijke woorden. Wil je toch wat ideeën opdoen voor scrabble? Bekijk dan de algemene voorwaarden die Safeshops voor ons heeft opgesteld.
Zakelijke algemene voorwaarden
Ben je een zakelijke klant? Dan hebben we voor jou aparte zakelijke algemene voorwaarden (PDF).
2. Wie wij zijn en hoe je ons kan bereiken
Hallo! Wij zijn Coolblue. Je herkent ons aan onze blauwe doos en oranje logo. Als je ons wilt spreken, kan dat op de volgende manieren:
Contact
- Bel ons: 03 808 27 00
- Mail ons: klantenservice@coolblue.be
- Schrijf ons: Borsbeeksebrug 28, Gebouw 5, 2600 Berchem
Social media
Beschikbaarheid
- Maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 23.59 uur
- Zaterdag van 9.00 tot 23.59 uur
Kom je liever langs? Gezellig! Bekijk wel even onze openingstijden
Ook leuk (als je van nummers houdt)
- Bankrekeningnummer: BE07310160125666
3. Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing als je iets bij ons koopt of hebt gekocht. Anders is het niet zo toepasselijk. We doen ons best om deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. Er staat namelijk in wat we voor jou doen en wat we van je verwachten.
- We leveren enkel in België. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling helaas niet uitvoeren.
- Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige, dan voeren we die niet uit.
- Plaats je een bestelling op de website, dan aanvaard je uitdrukkelijk onze algemene voorwaarden. Die zijn steeds beschikbaar via onze website.
- Als je online bestelt, bezorgen we je een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken. Ofwel bij de bestellingsbevestiging of anders bij de levering.
- Soms hebben we aparte voorwaarden bij een product. In dat geval gelden deze algemene voorwaarden ook. Als de verschillende voorwaarden elkaar tegenspreken, kies jij de meest gunstige. Daar doen we niet moeilijk over.
4. Het aanbod en jouw bestelling
- We vertellen je altijd eerlijk wat, wanneer en hoe je iets kan kopen. En natuurlijk wat het kost en of je het kan ruilen. Foutje op de productpagina? Daar mag je ons natuurlijk aan houden. Behalve dan wanneer het outje duidelijk een blunder is van iemand die zijn koffie nog niet op heeft en per ongeluk een paar nullen te weinig intikt (stel dat, hé), en je dat van tevoren had kunnen weten.
- Je bestelling is compleet en onze overeenkomst definitief zodra de uitgever van je krediet- of debetkaart ons bevestigt dat de transactie is goedgekeurd. We aanvaarden Bancontact, Paypal, Visa, MasterCard, overschrijving en contant. Weigert de uitgever van je kaart je betaling, dan wordt je pakje mogelijk later of niet geleverd. Bestellingen zonder geldige betaling kunnen we namelijk niet verwerken.
- Om een product te kopen, voeg je het product toe aan je winkelwagen. Daarna vul je je contact- en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering: bezorging op je gekozen adres, opsturen naar het door jou gekozen afhaalpunt, of afhalen in een van onze Coolblue winkels. Grote producten leveren we alleen af bij je thuis, zoals koelkasten en wasmachines. In de laatste stap krijg je een overzichtspagina, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door het drukken op de bestelknop 'Ik ga bestellen'. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je aankoop definitief.
5. Herroepingsrecht
- Soms werkt het gewoon niet tussen jou en je product. In dat geval kan je het product binnen de 30 dagen na ontvangst terugsturen. Anders worden jullie er allebei niet gelukkig van. We sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen de 3 dagen terug.
- Als we je product nog niet hebben teruggekregen en ook geen bewijs hebben dat je het hebt teruggezonden, mogen we wachten met de terugbetaling. Zo blijft het een gelijke oversteek.
- Pak je pakje uit op jouw manier en bekijk het product aan alle kanten. Ben je er niet blij mee? Ga er dan niet mee koken, zwemmen, bobsleeën of iets anders waarvan je zelf niet zou willen dat iemand anders dat vóór jou gedaan heeft met je aankoop. Doe je dat wel, dan kan het zijn dat je minder geld voor het product terugkrijgt.
- Heb je binnen de 30 dagen aangegeven dat je je bestelling terug wilt sturen? Dan doen wij dit:
- We sturen je een bevestiging van je aanvraag;
- We sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen de 3 dagen terug
- Verzendkosten bij retourneren zijn er niet. Tof, hè?
- Je kan je retour via onze site aanmelden of je stuurt het Europees modelformulier voor Herroeping op naar onze klantenservice via e-mail of post.
- Je kan wel begrijpen dat je het volgende niet kan terugsturen:
- Softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend. Of als die zijn geïnstalleerd of geregistreerd. Die nieuwe FIFA kan je dus helaas niet terugsturen als je hem uitgespeeld hebt.
- Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen. Tja, je kan geld helaas maar één keer uitgeven.
- Goed uitgevoerde diensten, zoals installatie- en inbouwkosten, ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie en kosten voor bijzondere verzendopties zoals Coolblue VandaagNog® en levering op afspraak.
6. De prijs
- Daar zijn we altijd eerlijk over, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
- De prijzen in onze winkels en op onze website zijn hetzelfde. Handig.
- Alle prijzen zijn inclusief btw.
- Normale verzending is altijd gratis. Heen én terug.
- Kies je voor Coolblue VandaagNog®? Dan betaal je €9,95 aan verzendkosten.
- Kies je voor levering op afspraak? Dan betaal je tussen €9,- en €39,- aan verzendkosten, afhankelijk van het tijdvak en de grootte van je product.
7. Betaling
- Je kan je online bestelling enkel betalen via de betaalmodules op onze website.
- Veiligheid staat bij ons voorop. Daarom worden transactiegegevens versleuteld met een veilige SSL-verbinding. Die herken je door het ‘slotje’ in de statusbalk onderaan je browser.
8. Nakomen beloftes en garantie
- We doen wat we beloven. En we zijn altijd eerlijk tegen je.
- Jij hebt recht op een goed product. Punt. Is er toch iets mee aan de hand? Dan lossen we dit natuurlijk voor je op. Hierbij volgen we altijd de wet. Tenzij we dat niet genoeg vinden: dan krijg je extra garantie. Als dit het geval is, zetten we dat altijd op de productpagina.
9. Levering en uitvoering
- We doen er alles, maar dan ook écht alles aan om jou blij te maken. Daar zijn we zelfs een beetje obsessief in.
- Als je van maandag tot en met zaterdag voor 23.59 uur bestelt, heb je jouw aankoop de volgende dag al in huis. Tenzij we iets anders hebben afgesproken. Duurt het onverwachts toch langer dan dat we beloofd hebben? Dan laten we je dit zo snel mogelijk weten. Als je het product in dat geval niet meer wilt hebben, krijg je de betaling zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen de 30 dagen teruggestort.
- In principe geldt: als je het op onze website kan bestellen, hebben we het op voorraad. Kunnen we het toch niet leveren? Dan krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan. Zo’n vervangend product mag je natuurlijk altijd ruilen.
- Als jouw bestelling beschadigd wordt of kwijtraakt voordat het bij jou is, is dat onze schuld. We gaan het dan ook zo snel mogelijk voor je oplossen.
- Laat het ons zo snel mogelijk weten als je een product beschadigd hebt ontvangen of wanneer het niet overeenkomt met de leveringsbon of wat je besteld hebt. Stuur de artikelen in dat geval zo snel mogelijk aan ons terug.
- Als onze transporteur schade veroorzaakt door te laat leveren of helemaal niet leveren, dan kunnen wij hier niets aan doen.
10. Overmacht
- Bij overmacht brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte. Zodra deze overmachtsituatie voorbij is, lossen we onze beloftes in. Als dat te lang duurt, kan je afzien van je aankoop. Had je van tevoren al betaald? Dan krijg je je betaling binnen de 3 dagen terug. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle waardoor we onze beloftes naar jou toe niet kunnen waarmaken.
- Hieronder vallen stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen of het niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.
11. Intellectueel eigendom
Onze website, logo's, teksten, foto's, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door copyrights. Dit betekent dat je elementen zoals ons logo, website, foto's, namen, teksten of kleurencombinatie niet mag kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande toestemming.
12. Klachten en geschillen
- Heb je een klacht? Dat vinden we heel vervelend. Zo vervelend zelfs, dat we verschillende noodplannen klaar hebben liggen voor het geval dat jij een klacht hebt. Zo weten we zeker dat we dit zo snel mogelijk voor je kunnen oplossen.
- Laat het ons snel weten als je een klacht hebt en omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk. Dan kunnen we je het beste helpen.
- Je krijgt uiterlijk binnen de 3 werkdagen antwoord van ons. We helpen je meteen, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.
- We helpen je het liefst zelf met je klacht. Komen we er écht niet uit? Dan kan je besluiten de zaak voor te leggen aan de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid via Consumentenombudsdienst.be of bij de geschillencommissie via het Belgische ODR Platform. Dat zouden we echt heel jammer vinden. Maar we respecteren je keuze.
Dit waren ze dan. Onze algemene voorwaarden met onze belangrijkste afspraken samengevat in duidelijke taal. Deze samenvatting is niet juridisch bindend. De volledige versie, met meer gewichtige woorden, is dat wel.