Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Klantenservice

Verzekering afsluiten en opzeggen

Uit welke ERGO verzekeringen kan ik kiezen?

Coolblue biedt verschillende apparatuurverzekeringen van ERGO aan, die je bij je product kunt afsluiten. ERGO is een Duitse verzekeringsmaatschappij. Met een ERGO apparatuurverzekering bescherm je je product tegen schade of diefstal. Al het contact over je verzekering loopt via Coolblue. Ook wanneer je schade claimt, meld je dat via ons. Je krijgt dus een verzekeringsproduct van ERGO, maar met de service van Coolblue. Zie hieronder welke ERGO verzekeringen Coolblue aanbiedt.

Mobiele apparaten

Voor laptops, tablets, smartphones en slimme horloges kies je uit:

De ERGO Mobiele Apparatuurverzekering inclusief diefstal.
Bekijk de polisvoorwaarden
Bekijk de IPID (Verzekeringskaart)

De ERGO Mobiele Apparatuurverzekering exclusief diefstal.
Bekijk de polisvoorwaarden
Bekijk de IPID (Verzekeringskaart)

Grote huishoudtoestellen

Voor wasmachines, wasdrogers, wasdroogcombinaties, koelkasten, vriezers en al het andere groot keukenapparatuur, zoals afzuigkappen, kies je voor:

Overige producten

Voor overige producten bieden we de volgende verzekering aan:

Hoe kan ik mijn product verzekeren?

Op de productpagina vind je welke Zekerheidspakketten we aanbieden voor jouw product. In je winkelmandje kan je er vervolgens één kiezen. Je koopt een Zekerheidspakket altijd tegelijk met het product dat je wilt verzekeren. In de winkel kunnen we jouw product binnen 30 dagen alsnog verzekeren. Het kan dan zijn dat je een nieuw product krijgt. Na 30 dagen en voor grote producten (zoals wasmachines en grote televisies) is het helaas niet mogelijk.

Waarvoor ben ik verzekerd?

Val- en stootschade

Heb je val- of stootschade? Dan kun je jouw product laten repareren via Coolblue. De kosten worden vergoed door de verzekering. Jij hoeft alleen je eigen risico te betalen.

Waterschade

Heeft je product schade omdat het in aanraking is gekomen met een vloeistof? Dan kun je jouw product laten repareren via Coolblue. De kosten daarvan worden vergoed door de verzekering. Jij hoeft alleen je eigen risico te betalen.

Fabricagefouten buiten de garantie

Werkt je product niet meer en valt dit niet onder de standaardgarantie of is de garantie verlopen? Dan worden de reparatiekosten vergoed door deze verzekering. Jij hoeft alleen je eigen risico te betalen.

Diefstal

Is je product gestolen en heb je een verzekering met diefstaldekking? Dan ontvang je de huidige prijs van hetzelfde of gelijkwaardig vervangend product in Coolblue-tegoed, met aftrek van je eigen risico. Je kunt daarna zelf een nieuw product uitkiezen. Ook diefstal uit de auto is gedekt, mits er braaksporen zijn en je je spullen niet in het zicht hebt gelegd.

Bekijk voor een compleet overzicht van wat wel en niet verzekerd is altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.

Waarvoor ben ik niet verzekerd in het geval van overige apparaten?

  • Fabricagefouten die onder de garantie vallen repareren we kosteloos. Daar heb je geen verzekering voor nodig.
  • Schade die geen gevolgen heeft voor de goede werking van de verzekerde apparatuur zoals deuken, krassen, beschadiging van de afwerking.
  • Schade aan of storingen in de verzekerde apparatuur die verholpen kunnen worden door reiniging zoals ophopingen van vuil en verstoppingen.
  • Schade aan achteraf ingebouwde hardware of nieuw gekochte hardware die zich niet meer in de oorspronkelijk staat bevindt.
  • Gevolgschade: schade die de apparatuur niet rechtstreeks heeft opgelopen. Bijvoorbeeld als je wasmachine kapot gaat en er water uitloopt waardoor je vloer beschadigd raakt, dan valt die schade niet onder deze verzekering. Daar heb je een opstal- of inboedelverzekering voor.
  • Schade door onopzettelijk verlies zoals het vergeten of laten rondslingeren van de verzekerde apparatuur.

Bekijk voor een compleet overzicht van wat niet verzekerd is altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.

Waarvoor ben ik niet verzekerd in het geval van mobiele apparatuur?

  • Fabricagefouten die onder de garantie vallen repareren we kosteloos. Daar heb je geen verzekering voor nodig.
  • Schade die geen gevolgen heeft voor de goede werking van de verzekerde apparatuur zoals deuken, krassen, beschadiging van de afwerking.
  • Schade aan of storingen in de verzekerde apparatuur die verholpen kunnen worden door reiniging zoals ophopingen van vuil en stof.
  • Schade aan achteraf ingebouwde hardware of nieuw gekochte hardware die zich niet meer in de oorspronkelijk staat bevindt.
  • Gevolgschade: schade die de apparatuur niet rechtstreeks heeft opgelopen. Bijvoorbeeld als je telefoon op de grond valt en daar een deuk in de houten vloer maakt, dan valt die schade niet onder deze verzekering. Daar heb je een opstal- of inboedelverzekering voor.
  • Schade door onopzettelijk verlies door verwijtbaar gedrag zoals het vergeten of laten rondslingeren van de verzekerde apparatuur.

Bekijk voor een compleet overzicht van wat niet verzekerd is altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.

Ik wil mijn verzekering toch niet. Kan ik opzeggen?

Je kan je verzekering tot 30 dagen na afsluiting kosteloos opzeggen. Bel hiervoor met onze klantenservice. Je krijgt dan je vooruitbetaalde premie terug. De enige voorwaarde is dat je in deze periode geen claim ingediend hebt.

Bekijk voor een compleet overzicht altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.

Hoe lang loopt mijn verzekering?

In principe loopt de verzekering totdat jij of wij deze opzeggen. Een verzekering met een vaste looptijd kun je jaarlijks opzeggen, uiterlijk 3 maanden voor het einde van elk jaar dat je verzekering loopt. Een maandelijkse verzekering kun je iedere maand opzeggen, met een opzegtermijn van 7 dagen. Stuur hiervoor een mailtje naar verzekeringen@coolblue.be. Zeg je je verzekering niet tussentijds op, dan kunnen wij de verzekering opzeggen, tot 3 maanden voordat de door jou vooruitbetaalde periode verstrijkt.

Hoeveel kost mijn verzekering per jaar?

In het geval je een verzekering hebt met een vaste duur, betaal je je verzekering vooruit voor een bepaalde periode. Stel dat je je verzekering 3 jaar vooruit hebt betaald en dat je premie € 150 was. Je premie per jaar is dan € 150 / 3 = € 50. Wil je je verzekering na 2 jaar opzeggen, dan krijg je van ons de premie die je teveel hebt betaald naar rato terug. In dit geval ben je 2 jaar verzekerd geweest, dus daar hoort een premie bij van € 50 x 2 = € 100. Maar je hebt € 150 vooruitbetaald en van het derde jaar maak je geen gebruik, dus krijg je van ons € 150 - € 100 = € 50 teruggestort.

Kan ik mijn verzekering tussentijds opzeggen?

Als inwoner van België kun je je meerjarige verzekering jaarlijks opzeggen, uiterlijk drie maanden voor het einde van elk jaar dat de verzekering loopt. Hiervoor stuur je een mailtje naar verzekeringen@coolblue.be waarin je aangeeft dat je afziet van de overige jaren van de overeengekomen maximale verzekeringsduur. Zorg dat je in deze mail je naam, adres en polisnummer zoals vermeld op het polisblad vermeldt. Je krijgt van ons de resterende premie dan naar rato terug. Dus als je binnen 9 maanden je 2-jarige verzekering opzegt, krijg je de helft van de premie die je betaald hebt terug.

Kan ik een verzekerd product retourneren?

Als je je product binnen 30 dagen hebt geretourneerd, dan krijg je de betaling die je al hebt gedaan van ons terug. Dit proberen we zo snel mogelijk te doen, maar in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van je opzegging. Indien je na 30 dagen hebt geretourneerd, ontvang je het bedrag van de lopende maand naar rato van ons terug. De enige voorwaarde is dat je in deze periode geen claim ingediend hebt. Wij regelen de opzegging met de verzekeraar.

Hoe zeg ik mijn verzekering op?

Je kunt je contract opzeggen door contact op te nemen met onze klantenservice.

Contact opnemen

Onze klantenservice is tot 23.59 uur geopend
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.