Melden van schade of diefstal
Wat moet ik doen als mijn verzekerde product schade heeft?
Meld je defecte product aan in één van onze winkels, via onze Klantenservice of online in Mijn Coolblue.
Grote producten
Is het product zwaarder dan 30 kilogram en/of groter dan 175 x 78 x 55 centimeter? Dan werkt het als volgt:
- Meld je product aan via het online retourformulier, dan zorgen wij dat er een reparatie-afspraak wordt gemaakt.
- Binnen de 24 uur na je melding, maakt de fabrikant een afspraak met jou om je product bij jou thuis te repareren.
- Als je product opgehaald wordt voor reparatie, komen de bezorgers de volgende werkdag je product ophalen. We stellen je hiervan per mail of telefoon op de hoogte.
- Ophaaldag wijzigen? Ook dit regel je per mail of telefoon.
Bekijk voor een compleet overzicht over wat te doen bij schade altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.
Wat keert de verzekering uit bij schade of reparatie?
In het geval dat de schade gerepareerd kan worden, worden de reparatiekosten vergoed door de verzekering. Jij hoeft alleen je eigen risico te betalen.
Is reparatie niet meer mogelijk, of zijn de kosten daarvoor disproportioneel hoog ten opzichte van een vervangend product? Dan ontvang je de huidige prijs van hetzelfde of gelijkwaardig vervangend product in Coolblue-tegoed, met aftrek van je eigen risico. Je kunt daarna zelf een nieuw product uitzoeken. Neem contact op met onze Klantenservice om het product te bestellen, alleen onze klantenservice kan shoptegoed voor je toepassen.
Let op: bij de ERGO Grote Huishoudtoestellen-verzekering ontvang je, indien reparatie niet meer mogelijk is of indien de kosten daarvoor disproportioneel hoog zijn, de originele aanschafprijs waarvoor je het product hebt gekocht in Coolblue-tegoed. Er geldt geen eigen risico.
Bekijk voor een compleet overzicht altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.
Wat betekent vervangingswaarde?
Het bedrag dat je in Coolblue shoptegoed ontvangt, is gelijk aan de hoogte van de prijs van jouw verzekerde product op het moment dat je een claim doet - verminderd met je eigen risico. Dat wil zeggen dat je hetzelfde product als dat je gekocht hebt, opnieuw zou kunnen kopen met een bijbetaling van je eigen risico. Mochten we jouw product niet meer verkopen, dan kijken we een vergelijkbaar product en hanteren we de prijs daarvan voor de bepaling van de hoogte van je Coolblue tegoed.
Let op: bij de ERGO Grote Huishoudtoestellen-verzekering ontvang je, indien reparatie niet meer mogelijk is of indien de kosten daarvoor disproportioneel hoog zijn, de originele aanschafprijs waarvoor je het product hebt gekocht in Coolblue-tegoed. Er geldt geen eigen risico.
Bekijk voor een compleet overzicht altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.
Hoe hoog is mijn eigen risico?
In alle afhandelingen van schade en of diefstal is er sprake van een eigen risico, dat nooit minder dan € 15,- en nooit meer dan € 300,- is.
- Bij de ERGO Mobiele Apparatuurverzekering exclusief diefstal geldt een eigen risico van 10% van de aankoopwaarde van je verzekerde product.
- Bij de ERGO Mobiele Apparatuurverzekering inclusief diefstal geldt voor schade een eigen risico van 10% van de aankoopwaarde; voor diefstal geldt een eigen risico van 20% van de aanschafwaarde. Bij totaalverlies, als reparatie niet mogelijk is, of de kosten daarvoor disproportioneel hoog zijn ten opzichte van een vervangend product, is er ook sprake van een eigen risico van 10% van de aanschafwaarde.
- Bij de ERGO Apparatuurverzekering, geldt zowel voor diefstal als schade een eigen risico van 10% van de aankoopwaarde.
- Bij de ERGO Grote Huishoudtoestellen-verzekering, geldt géén eigen risico.
Bekijk voor een compleet overzicht over het eigen risico altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.
Wat moet ik doen als mijn verzekerde product gestolen is?
- Doe binnen 24 uur aangifte bij de politie.
- Bel als het om je smartphone gaat je provider om je simkaart te blokkeren.
- Meld de diefstal bij ons door een mail te sturen naar diefstal@coolblue.be met daarin:
- je proces-verbaal (zorg ervoor dat je het serienummer óf IMEI-nummer van je gestolen product in je proces-verbaal zet. Dit nummer vind je terug op je polisblad);
- je polisnummer;
- het ordernummer van je product. Die vind je bij Mijn bestellingen in je Mijn Coolblue-account, of in je orderbevestiging.
Na je melding krijg je per mail shoptegoed ter waarde van de vervangingswaarde van je product, verminderd met je eigen risico. Je kunt dan meteen een nieuw product uitzoeken.
Let op: De verzekering van je oude product vervalt. Je nieuwe product moet je dus opnieuw verzekeren.
Bekijk voor een compleet overzicht over diefstal altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.
Hoe werkt het als mijn verzekerde product gerepareerd wordt?
- Je product wordt gerepareerd als de kosten van de reparatie lager zijn dan de vervangingswaarde. We sturen je per mail een betaalverzoek voor de reparatiekosten, ter hoogte van het eigen risico dat hoort bij jouw polis.
- Hierna wordt je product gerepareerd en sturen we het terug naar jou of naar de winkel. In de meeste gevallen heb je je product binnen de 2 weken gerepareerd terug.
- Wanneer de schade binnen de standaard garantietermijn van 2 jaar valt, hoef je natuurlijk geen eigen risico te betalen.
Bekijk voor een compleet overzicht over reparaties altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.
Wat keert de verzekering uit bij diefstal?
Is je product gestolen? Dan ontvang je de huidige prijs van hetzelfde of een gelijkwaardig vervangend product in Coolblue-tegoed, met aftrek van je eigen risico. Je krijgt dus altijd de waarde terug die nodig is om hetzelfde product opnieuw te kunnen kopen. Je kunt daarna zelf een nieuw product uitzoeken. Neem contact op met onze Klantenservice om het product te bestellen, alleen onze klantenservice kan shoptegoed voor je toepassen.
Let op: bij de ERGO Grote Huishoudtoestellen-verzekering is diefstal niet gedekt.
Bekijk voor een compleet overzicht altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.
Wat gebeurt er nadat ik schade heb gemeld aan mijn verzekerde product?
Wanneer we jouw product hebben ontvangen, sturen wij het door naar een reparateur om te kijken wat het kost om het product te repareren. Hierna nemen wij contact op met onze verzekeraar. Dit hoef je dus niet zelf te doen. Er zijn meerdere mogelijke uitkomsten:
- Je product wordt gerepareerd. Je krijgt na reparatie je product weer terug.
- Je product kan niet gerepareerd worden. Je krijgt dan shoptegoed waarmee je een nieuw product kunt uitzoeken op de website.
- De schade aan je product valt niet onder de dekking van je verzekering en je we gaan in overleg of je alsnog wil dat het door ons gerepareerd wordt, waarbij de kosten voor eigen rekening zijn.
Bekijk voor een compleet overzicht over schade melden altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.