Terug naar de klantenservice

Algemene voorwaarden verzekeringen

Wat zijn de algemene voorwaarden van mijn verzekering?

ERGO Apparatuurverzekering

ERGO Grote Huishoudtoestellen-verzekering

De onderstaande verzekeringen zijn voor Mobiele Apparatuur:

ERGO Mobiele apparatuurverzekering exclusief diefstal

ERGO Mobiele apparatuurverzekering inclusief diefstal

De verzekeringen bieden we aan in samenwerking met ERGO. Natuurlijk gaan ze netjes met jouw gegevens om. Lees hoe ze dit precies doen.

Heeft dit je geholpen?

Komt de garantie van de ERGO verzekering bovenop de standaard garantie van 2 jaar?

Je krijgt bij ons standaard 2 jaar garantie op je aankoop. Met een ERGO verzekering kun je dit verlengen en heb je bovendien al direct de eerste 2 jaar extra dekking. Stel dat je je premie 3 jaar vooruitbetaalt, dan heb je naast de standaard 2 jaar nog 1 jaar extra garantie. Daarnaast ben je met een ERGO verzekering gedurende de hele looptijd ook verzekerd voor schade die niet onder garantie valt, zoals ongelukjes, waterschade of val- en stootschade.

Heeft dit je geholpen?

Dekt de verzekering ook schade in het buitenland?

Ja, ook schade die ontstaat in het buitenland wordt gedekt door de verzekering. Let wel op dat je altijd eerst de schade bij ons meldt.

Bekijk voor een compleet overzicht van wat wel en niet verzekerd is altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.

Heeft dit je geholpen?

Kan ik een product dat ik zakelijk gebruik ook verzekeren tegen schade?

Bij verzekeringen voor computerapparatuur (laptops en tablets) en mobiele telefoons is schade bij zakelijk gebruik gedekt. Bij andere producten wordt schade, verlies en/of diefstal bij zakelijk gebruik niet gedekt.

Bekijk voor een compleet overzicht van wat wel en niet verzekerd is altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.

Heeft dit je geholpen?

Wat gebeurt er als de betaling van mijn premie niet lukt?

Als de premie van een maandelijks opzegbaar Zekerheidspakket niet op tijd betaald wordt, krijg je via de mail een herinnering met de melding dat er een tweede poging zal plaatsvinden. Mocht deze betaling ook niet lukken, dan wordt het Zekerheidspakket beëindigd.

Heeft dit je geholpen?

Hoe lang loopt mijn verzekering?

In principe loopt de verzekering totdat jij of wij deze opzeggen. Een verzekering met een vaste looptijd kun je jaarlijks opzeggen, uiterlijk 3 maanden voor het einde van elk jaar dat je verzekering loopt. Een maandelijkse verzekering kun je iedere maand opzeggen, met een opzegtermijn van 7 dagen. Stuur hiervoor een mailtje naar verzekeringen@coolblue.be. Zeg je je verzekering niet tussentijds op, dan kunnen wij de verzekering opzeggen, tot 3 maanden voordat de door jou vooruitbetaalde periode verstrijkt.

Heeft dit je geholpen?

Wanneer wordt de premie afgeschreven?

De eerste afschrijving van een maandelijks opzegbaar Zekerheidspakket vindt binnen enkele dagen na je aankoop plaats. Daarna zullen de afschrijvingen maandelijks plaatsvinden. De premie voor je verzekering wordt maandelijks vooruitbetaald en per automatische incasso afgeschreven. 
De premie voor een Zekerheidspakket met vaste looptijd wordt direct bij aanschaf betaald.

Heeft dit je geholpen?

Wanneer is mijn aankoop gedekt?

Je verzekering gaat in wanneer je je product hebt ontvangen. Je dekking gaat in wanneer je je product hebt ontvangen en je je eerste premiebetaling hebt voldaan.

Heeft dit je geholpen?

Hoe hoog is mijn premie?

De hoogte van je premie hangt af van het type product en de aanschafwaarde. Je kun de exacte premies vinden op de productpagina van jouw gewenste aankoop.

Heeft dit je geholpen?

Hoe werkt de premie betaling?

De overeengekomen premie voor een Zekerheidspakket met een vaste looptijd moet worden betaald bij het aangaan van de verzekeringsovereenkomst. Dit kan contant of elektronisch. 
De premie voor een maandelijks opzegbaar Zekerheidspakket betaal je maandelijks via een automatische incasso 1 maand vooruit. De eerste premieafschrijving vindt binnen 7 dagen plaats van het rekeningnummer dat je hebt opgegegeven. Als de premieafschrijving niet lukt, sturen we je een betaalherinnering.

Heeft dit je geholpen?

Kan ik mijn type Zekerheidspakket en looptijd wijzigen?

Nee, dit kan helaas niet.

Heeft dit je geholpen?

Kan ik de looptijd van mijn verzekering wijzigen?

Nee, dit kan helaas niet.

Heeft dit je geholpen?

Wanneer komt mijn verzekering te vervallen?

Na het verstrijken van de gespecificeerde looptijd op het polisblad, na niet-betaling, in geval van diefstal, of als reparatie gezien de resterende waarde van jouw product niet meer mogelijk is.

Heeft dit je geholpen?

Contact opnemen?

Stel je vraag aan onze digitale assistent. Die staat dag en nacht voor je klaar. Mocht onze digitale assistent er niet uitkomen, dan kun je contact opnemen met een van onze specialisten.