5 tips als je Garmin smartwatch geen bluetooth verbinding maakt
5 tips voor als je bluetooth niet werkt
Het is normaal dat je horloge en smartphone af en toe niet verbonden zijn. Meestal verbinden ze vanzelf weer met elkaar. Maar soms heb je voor langere tijd geen verbinding of lukt het het niet om verbinding te maken. Werk de tips van boven naar beneden af.
- Tip 1: check of je verbonden bent
- Tip 2: controleer het bereik
- Tip 3: start je smartwatch en smartphone opnieuw op
- Tip 4: voeg je horloge opnieuw toe aan Garmin Connect
- Tip 5: controleer op updates
Tip 1: check of je verbonden bent
-
Je hebt bluetooth verbinding
-
Je hebt geen bluetooth verbinding
- Open de Garmin Connect app op je smartphone.
- Rechts bovenin de app zie je jouw Garmin smartwatch staan.
- Staat er een groen bolletje bij? Dan is jouw horloge verbonden met je smartphone.
- Staat er een rood bolletje? Dat betekent dat je horloge niet is verbonden. Je krijgt één van deze meldingen:
- 'Bluetooth is uitgeschakeld op de telefoon'. Schakel dan bluetooth op je smartphone in.
- 'Garmin Connect heeft problemen of is offline voor onderhoud'. Je moet wachten tot Garmin Connect online gaat.
Tip 2: controleer het bereik
Zie je geen groen en geen rood bolletje? Dat betekent dat jouw Garmin smartwatch wel met je smartphone is gekoppeld, maar niet is verbonden.
- Zorg dat je smartwatch en je smartphone naast elkaar liggen. Soms verlies je de verbinding doordat je smartwatch niet dicht genoeg bij je smartphone is.
- Open bluetooth instellingen op je smartphone.
- Kijk of jouw Garmin smartwatch in de lijst met gekoppelde apparaten staat.
- Staat jouw smartwatch er tussen? Klik erop en check of je smartwatch met je smartphone verbindt.
Tip 3: herstart je smartwatch en smartphone
Is je Garmin horloge wel in het bereik van je smartphone? Dan ligt het probleem ergens anders. Volg dan onderstaande stappen.
- Start je smartphone en Garmin smartwatch opnieuw op.
- Zet je apparaten weer aan en wacht totdat ze zijn opgestart.
- Open de Garmin Connect app op je smartphone.
- Geef je horloge 30 seconden de tijd om verbinding te maken.
Tip 4: voeg je horloge opnieuw toe aan Garmin Connect
Maakt je toestel geen verbinding na het opnieuw opstarten? Volg dan onderstaande stappen. Via deze stappen voeg je jouw horloge opnieuw toe aan de Garmin Connect app.
- Open de app op je smartphone en klik op meer.
- Scrol naar beneden en klik op Garmin toestellen.
- Selecteer je horloge.
- Klik op de 3 puntjes en verwijder het toestel.
- Ga één stap terug en klik op voeg toestel toe.
- Selecteer jouw Garmin horloge.
- Volg de instructies in de app om je toestel te installeren.
Tip 5: controleer op updates
Lukt het verbinden nog steeds niet? Probeer dan één van de onderstaande tips.
- Open de Garmin Connect app in de appstore van je smartphone. Hier zie je of je de laatste versie hebt. Zo niet, download deze dan.
- Bekijk of je Garmin horloge de nieuwste software gebruikt. Sluit je horloge aan op je computer of laptop. Download Garmin Express op je computer. 'Garmin Express' installeert automatisch de laatst beschikbare updates op je smartwatch.
- Is je smartphone geüpdatet? Controleer of je smartphone de laatste versie van iOS of Android gebruikt.