Geschreven door Lucas

Specialisten review van de Bose Noise Cancelling Headphones 700

Met de Noise Cancelling Headphones 700 richt Bose zich op het verbeteren van de combinatie hoge geluidskwaliteit en sterke noise cancelling. Met de QuietComfort 35 II schoot de fabrikant al in de roos op dit vlak en dit nieuwe model moet daar nog een schepje bovenop doen. Of ze dat is gelukt, lees je in deze review.

Dit product is niet meer beschikbaar, bekijk hier het nieuwste model

Noise cancelling | Over ear | Spatial audio
399,-
  • Je geniet met Bose Immersive audio bij elke streamingdienst van ruimtelijk geluid.
  • Dankzij noise cancelling sluit je je af van je omgeving.
  • De CustomTune-technologie analyseert je oor en zorgt ervoor dat je geluid gebalanceerd hoort.
  • De hoofdtelefoon is niet waterbestendig.

Eerste indruk van de Bose Noise Cancelling Headphones 700

Koptelefoon in opbergcase

Wanneer je de koptelefoon uit de doos haalt, valt meteen op hoe modern hij eruit ziet. Bose wil met dit design anders zijn dan andere koptelefoons en dat is gelukt. De futuristische stijl is van hoge kwaliteit materialen gemaakt en geeft een premium tint. Dit ontwerp brengt alleen wel een nadeel met zich mee: de koptelefoon is niet opvouwbaar. Zo neem je hem minder makkelijk mee in je tas. Verder zie je op de oorschelpen 3 fysieke knoppen zitten. Voor de noise cancelling, bluetooth en Google Assistant.

IJzersterke noise cancelling

Noise cancelling instellingen

Niet alleen met het uiterlijk weet Bose indruk op me te maken, ook met de noise cancelling. Zo is de noise cancelling sterk en ook in meerdere levels aanpasbaar. Installeer de Bose Music app en kies 1 van de 11 levels noise cancelling. Hoe hoger het level, hoe meer geluid er wordt gedempt. Het hoogste level zorgt ervoor dat ik in de trein, op kantoor of waar dan ook ongestoord naar muziek luister. Alleen als mijn collega’s dichtbij hard, hoor ik het wel door de muziek heen.

Gedetailleerd geluid

Geluidskwaliteit testen

Over het geluid kan ik kort zijn: dat is van een hoog niveau. Hoge tonen en vooral stemmen zijn kraakhelder en gedetailleerd, waarmee je menig top-40 lijst met genot luistert. De bas is redelijk, maar niet op het niveau waarmee je helemaal opgaat in stevige hiphop of dancemuziek. Daarom is het belangrijk om te weten naar wat voor soort muziek je vaak luistert wanner je over de Bose Headphones 700 nadenkt.

Bediening is even wennen

Bediening Bose koptelefoon

Zoals ik al zei, zitten er 3 knoppen op de Headphones 700. Eentje voor noise cancelling, voor bluetooth en Google Assistant. Naast deze 3 fysieke knoppen, maak je gebruik van verschillende touch controls. Deze touch bediening is aan het begin even flink wennen, maar als je het onder de knie hebt is het zeer handig. Swipe omhoog voor een harder volume, tik 2 keer om de muziek op pauze te zetten, enzovoorts. Wel is het een groot gemis dat er geen NFC punt op de koptelefoon zit.

Veel ruimte bij je oren

Koptelefoon in handen

De koptelefoon is licht van gewicht en heeft zachte oorkussens die strak om je oren heen zitten. Ook de hoofdband is van zeer zacht materiaal gemaakt, waardoor je langdurig naar muziek luistert. Maar wat het draagcomfort van deze koptelefoon zo goed maakt, zijn de diepe oorschelpen. De afstand tussen je oren en de drivers is dusdanig groot, dat je geen last van je oren krijgt.

Teleurstellende accuduur

Koptelefoon met app

Dat de Bose Headphones 700 een goede koptelefoon is, is wel gebleken. Toch zijn er altijd wel een paar schoonheidsfoutjes te vinden, zoals in dit geval de accuduur. Met een capaciteit van 20 uur zul je merken dat je de koptelefoon vaak moet opladen. Zeker als je veel muziek luistert, komt de koptelefoon van Bose op dit gebied te kort. Zelf luister ik 7 tot 8 uur per dag muziek, waardoor ik minimaal 2x per week de koptelefoon moet opladen. Zeker in deze prijsklasse mag je meer verwachten van de batterijduur.

Over ear | 20 uur batterijduur | Noise cancelling
400,-

De Bose Noise Cancelling Headphones 700 is een premium koptelefoon waarvan de kwaliteit niet alleen hoorbaar is, maar ook zichtbaar. Het ontwerp is eigentijds en de kwaliteit van de koptelefoon zelf is van een hoog niveau. Toch, ondanks de hoge kwaliteit van het geluid en de noise cancelling, blijft het verschil met andere premium koptelefoons minimaal. Hierdoor is het gemis van NFC en een lange batterijduur een gemiste kans.

Lucas
Lucas Audio specialist.