Geschreven door Jeroen

Specialisten review Samsung Galaxy A54

De Samsung Galaxy A54 is het krachtigste model met de beste camera's van de nieuwe Galaxy A serie uit 2023. Ik probeerde dit Samsung toestel een week uit. Ik ben vooral te spreken over de snelheid en de beeldschermkwaliteit van de Samsung A54. Lees verder en kom erachter hoe de Galaxy A54 uit de test komt.

De Samsung Galaxy A54

128 GB opslagcapaciteit | 6,4 inch full hd scherm | Android 13
403,-
tijdelijk uitverkocht
  • Met deze smartphone maak je scherpere foto's dan met andere toestellen uit deze prijsklasse.
  • Je bent tot en met maart 2028 verzekerd van beveiligingsupdates.
  • Bekijk films en series in hoge kwaliteit op het scherpe full hd scherm.
  • Samsung levert geen oplader mee, deze moet je er los bij kopen.

Ik test de paarse versie van de Samsung Galaxy A54. Ik vind deze kleur erg opvallend. Vergeleken met de Galaxy A53 valt op dat het camera eiland ontbreekt. De 3 camera's aan de achterkant zitten namelijk los op het toestel. De achterkant van de Samsung A54 is van glas en voelt luxe aan. Dit toestel heeft afgeronde hoeken en ik vind hem fijn in de hand liggen. In de verpakking vind ik helaas geen oplader. Wel zit er naast de smartphone zelf ook een simnaald en een usb C kabel in de doos.

Scherpe foto's

Met de 3 camera's aan de achterkant van de Samsung A54 maak ik scherpe foto's. De 50 megapixel standaardlens maakt overdag foto's van hoge kwaliteit. Bij minder licht zijn de foto's iets minder scherp. Dankzij de groothoeklens zet ik gemakkelijk een groot gebouw op de foto. De Galaxy A54 heeft geen telelens, maar ik merk wel dat foto's er nog vrij scherp uitzien als ik 2 keer inzoom.

Helder scherm

Ik ben onder de indruk van het kraakheldere scherm van de Samsung Galaxy A54. Het beeldscherm doet niet veel onder voor het scherm van een flagship smartphone, bijvoorbeeld de Samsung S23. Ik zie levendige kleuren en veel details als ik naar een video op YouTube kijk. Ook merk ik dat het er erg vloeiend uitziet als ik door mijn tijdlijn op Facebook scrol. Dit komt door de hoge verversingssnelheid. Deze Galaxy A54 heeft een scherm van hoge kwaliteit, zeker voor een middenklasse smartphone.

Goede batterijduur, opladen duurt vrij lang

Ik ben tevreden met de batterij van deze Samsung A54. Ik gebruik mijn smartphone meestal vrij intensief en zit bijvoorbeeld veel op YouTube en Facebook. Toch merk ik dat dit toestel minimaal een werkdag mee gaat bij intensief gebruik. Als ik mijn smartphone wat minder vaak gebruik gaat hij een hele dag mee. Wat betreft het opladen ben ik minder tevreden. Met een 25 watt snellader zit de batterij in ongeveer een uur vol. Vergeleken met andere smartphones uit deze prijsklasse is dat nogal traag.

Soepel multitasken

Ik merk dat ik met deze Samsung A54 snel tussen mijn verschillende apps schakel en dat dit zonder haperen gaat. Ook starten lichte en middelzware apps, bijvoorbeeld YouTube, snel op. Ik speel zelfs 3D games, zoals World of Tanks, zonder dat het spel vastloopt. Het spel start niet heel snel op, maar ik speel het spel verder zonder problemen. Voor een middenklasse smartphone ben ik positief verrast over de rekenkracht van deze Samsung Galaxy A54.

403,-
tijdelijk uitverkocht

Ik ben onder de indruk van de Samsung Galaxy A54. Deze middenklasse smartphone is geschikt voor (middel)zware taken en maakt scherpe foto's. Het scherm is van hoge kwaliteit en de batterij gaat lang mee. Het enige nadeel is dat het nogal lang duurt voor de batterij helemaal is opgeladen.

Jeroen
Jeroen Smartphone specialist.