Veelgestelde vragen over bestellen
Is mijn levering gratis?
Wanneer je bij het bestellen voor een hele dag kiest, is de levering gratis. Kies je een dagdeel, dan betaal je extra voor de levering van je bestelling.
Hoe krijg ik mijn geld terug als ik mijn bestelling retourneer of annuleer?
Je krijgt je geld terug als CoolblueTegoed. Binnen 5 werkdagen nadat we je retour of annulering hebben verwerkt, staat je tegoed in je account. Hiermee kan je daarna een ander eco-vriendelijk product kopen.
Kan ik achteraf betalen?
Nee, het is niet mogelijk om achteraf te betalen (bijvoorbeeld via Klarna). Je kunt je betaling wel uitstellen door met een creditcard te betalen; de afschrijving vindt dan later plaats.
Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice van Coolblue?
Je kan onze klantenservice bereiken via verschillende kanalen. Zo kan je ons telefonisch bereiken op 03 8082700 en ons mailen via klantenservice@coolblue.be. Je vindt alle contactopties via deze pagina. Natuurlijk ben je ook van harte welkom in één van onze winkels.
Ben je een zakelijke klant? Dan kan je alle zakelijke contactopties terug vinden op onze zakelijke pagina.
Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Dit doe je in 'mijn bestellingen' in Mijn Coolblue. Annuleren kan alleen als je bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft. Is je product al verzonden? Dan kan je het weigeren aan de deur of kosteloos retourneren via het online retouraanvraag formulier.
Wanneer kan ik jullie klantenservice bereiken?
Onze klantenservice is bereikbaar tijdens de volgende openingstijden:
Maandag t/m vrijdag 08.00 - 23.59 uur.
Zaterdag en zondag 09.00 - 23.59 uur.
Op de volgende dagen is de klantenservice gesloten of gelden andere openingstijden:
- 21 april 2025 (Paasmaandag) - Gesloten
- 1 mei 2025 (Dag vd Arbeid) - Gesloten
- 29 mei 2025 (OH Hemelvaartsdag) - Gesloten
- 9 juni 2025 (Pinkstermaandag) - Gesloten
- 21 juli 2025 (Nationale Feestdag) - Gesloten
- 15 augustus 2025 (OLV Hemelvaartsdag) - Gesloten
- 1 november 2025 (Allerheiligen) - Gesloten
- 11 november 2025 (Wapenstilstand) - Gesloten
- 24 december 2025 (Kerstavond) - 09.00 - 18.00 uur
- 25 december 2025 (Eerste Kerstdag) - Gesloten
- 31 december 2025 (Oudjaarsdag) - 08.00 - 18.00 uur
- 1 januari 2026 (Nieuwjaarsdag) - Gesloten
Wat betekent Tweedekans?
Een Tweedekans-product is een product dat door een klant is teruggestuurd of omgeruild. Het product wordt door ons gecontroleerd en als het in goede staat verkeert dan geven wij het een tweede kans. Bij alle Tweedekans-producten vertellen we je eerlijk wat er met het product is: we beschrijven 'm duidelijk en laten het bewijs zien op foto. Zo weet je precies wat je kan verwachten.
Door Tweedekans-producten aan te bieden helpen we jou en het milieu vooruit:
- Zachter prijsje: ook al is er bijna geen verschil met het gloednieuwe product, we bieden Tweedekansjes aan met een mooie korting.
- Gewoon, groen: door zelf Tweedekans-producten aan te bieden, vermijden we het onnodig weggooien en vernietigen van producten.
Je vindt al onze Tweedekans-producten hier en in de app.
Mag ik mijn Tweedekans-product retourneren?
Ja, op Tweedekans-producten gelden dezelfde retourvoorwaarden als op nieuwe producten. Je kunt je retour gemakkelijk aanmelden via het online retourformulier.
Kan ik het leveringsadres van mijn bestelling nog wijzigen?
Zodra je jouw bestelling hebt geplaatst, kan je zelf het bezorgadres van die bestelling niet meer aanpassen. Hoe je jouw adres nog wel kan wijzigen, hangt af van de bezorgdienst die jouw pakketje bezorgt.
Levering via bpost
Ontving je al een e-mail waarin staat dat je pakje met bpost wordt verstuurd? Dan is het jammer genoeg te laat om je adres te wijzigen. Je kan er nog wel last-minute voor kiezen om je pakje te laten leveren in een bpost-punt of pakjesautomaat in plaats van op een fout adres. Dit doe je door je leveringsvoorkeuren aan te passen in je bpost-account of via de My bpost-app. Let op: dit trucje kan je enkel toepassen als de postbode nog niet op zijn ronde is vertrokken.
Levering door Coolblue
Neem contact op met onze klantenservice om je adres te wijzigen. Als jouw bestelling al ver in het bezorgproces zit, moet het bezorgmoment mogelijk ook aangepast worden bij een adreswijziging.
Hoe kan ik contact met Coolblue opnemen?
Je kan onze klantenservice bereiken via verschillende kanalen. Zo kan je ons telefonisch bereiken op 03 8082700 en ons mailen via klantenservice@coolblue.be. Je vindt alle contactopties via deze pagina. Natuurlijk ben je ook van harte welkom in één van onze winkels.
Ben je een zakelijke klant? Dan kan je alle zakelijke contactopties terug vinden op onze zakelijke pagina.