Stappen in retourproces
Wat moet ik doen om mijn product te retourneren?
1. Meld je retour aan via het online retourformulier.
2. Bereid je product voor op de terugreis:
- Pak je product goed en stevig in. Daarvoor gebruik je het liefst de originele verpakking. Zo houd je je product schadevrij en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is;
- Verzend de verpakking in een Coolblue-doos of andere stevige doos die je goed afsluit;
- Verwijder waar nodig je data en account.
3. Print je verzendlabel uit en plak die op de buitenste doos. Het verzendlabel vind je in de mail die wij je hebben gestuurd. Geen printer? Laat de barcode in het verzendlabel scannen vanaf je smartphone bij een bpost punt in de buurt. Let op: dit is niet mogelijk als je wil retourneren via een pakjesautomaat.
4. Stuur je pakje gratis terug via:
- een bpost punt of pakjesautomaat bij jou in de buurt;
- één van onze winkels.
5. Leun achterover en houd de status in de gaten via Mijn Coolblue.
Moet ik iets betalen voor het terugsturen van mijn product?
Nee, dat is gratis. Je kan je product in de originele verpakking plaatsen en verzenden in een Coolblue-doos of andere stevige doos die je goed afsluit. Gebruik het verzendlabel in je mail, print het uit en plak het op de doos. Breng de doos naar een bpost punt of pakjesautomaat bij jou in de buurt of één van onze winkels.
Geen printer? Laat de barcode in het verzendlabel scannen bij een bpost punt vanaf je smartphone. Let op: dit is niet mogelijk als je wil retourneren via een pakjesautomaat.
Wat moet ik doen als ik mijn verzendlabel niet kan printen?
Heb je geen printer? Laat de barcode in het verzendlabel scannen vanaf je smartphone bij een bpost punt bij jou in de buurt. Let op: dit is niet mogelijk als je wil retourneren via een pakjesautomaat. Je kan het pakketje ook afgeven bij één van onze winkels
Tips:
- Zet de helderheid van je scherm volledig aan
- Draai je smartphone zodat de hele barcode in de lengte te zien is
Kan ik mijn product direct bij de bezorger omruilen?
Dat kan helaas niet. Je product moet eerst verwerkt worden in ons magazijn. Zodra we jouw product binnen hebben, versturen we je nieuwe product. De dag erop heb je het in huis. Is je nieuwe product niet op voorraad? Dan laten we je dat natuurlijk weten en krijg je je geld terug.
Kan ik mijn pakje retourneren via een Pakjesautomaat van bpost?
Zeker. Zo werkt het:
- Meld je retour eerst aan via het online retourformulier.
- Zodra je dat hebt gedaan, ontvang je een mail van ons met een verzendlabel. Plak dit op de verpakking en lever dan het pakje in bij een Pakjesautomaat in je buurt.
- Zodra de postbode je pakje afhaalt, ontvang je een afgiftebewijs per e-mail van bpost.
- We sturen je ook een mail wanneer je pakje weer is aangekomen in ons magazijn.
Welke retourmogelijkheden heb ik?
Binnen de 30 dagen na ontvangst van je product heb je 3 opties:
- je product gratis ruilen voor een ander product;
- je product laten repareren;
- je product gratis retourneren en je geld terug laten storten.
Na 30 dagen wordt je product altijd gerepareerd.
Je kan je keuze aangeven in het online retourformulier.
Wat als ik mijn product omruil voor een goedkoper of duurder product?
Goedkoper product Je ontvangt het restbedrag binnen de 5 dagen na ontvangst op je rekening.
Duurder product Je ontvangt van ons een betaalverzoek voor het restantbedrag. Zodra we je betaling binnen hebben, sturen wij het product naar je op.
Halen jullie mijn product thuis op of moet ik deze zelf retourneren?
Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.
- Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een bpost punt of pakjesautomaat bij jou in de buurt of via één van onze winkels gratis naar ons toe.
- Grote producten zoals witgoed en keukenapparatuur komen we in de meeste gevallen bij je thuis ophalen.
Wil je weten of jouw product wordt opgehaald? Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Daarnaast kan je op de productpagina van je product onder ‘specificaties’ vinden wat voor type garantie je hebt. Staat er ‘On-site service’? Dan komen we het product bij je ophalen. Als er 'Carry-in garantie' staat verwachten we dat je het product naar ons toestuurt.
Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 3 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.
Het kan zo zijn dat je je geld in meerdere delen terugkrijgt. Dit kan door een aantal dingen komen:
- Je hebt het bedrag of een gedeelte daarvan betaald met een cadeaukaart of een voucher. Je krijgt dat bedrag dan terug in de vorm van shoptegoed.
- Je hebt een product omgeruild voor een ander product. In dat geval storten we de aankoopwaarde van het eerste product terug op het betaalmiddel waarmee je als eerst hebt betaald. Heb je bijbetaald voor het vervangende product? Dan krijg je dat resterende bedrag apart teruggestort.
- Je hebt meerdere producten geretourneerd. Het kan zijn dat het ene product wat eerder is verwerkt dan de ander. Hierdoor heb je voor het ene product wel al je geld terug, maar voor de ander nog niet. Wij willen je in dat geval vragen alsjeblieft even geduld te hebben.
Heb je cash betaald? Bij retourneren in onze winkel betalen we een bedrag tot €50 cash terug. Een bedrag boven de €50 storten we terug op je rekening.