Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

Klantenservice

Reparatie

Reparatie aanmelden

Vraag gemakkelijk een reparatie aan.

Moet ik mijn product bij een reparatie in de originele verpakking terugsturen?

Nee, bij een reparatie is dat is niet nodig. Je kan je product ook in een andere doos versturen.

Wat voor soort garantie heb ik?

Je krijgt op de meeste producten minimaal 2 jaar garantie op defecten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan. Dit is ook het geval voor refurbished iPhones. Op BlueBuilt producten krijg je zelfs 5 jaar garantie.

Garantietype
Het garantietype geeft aan hoe je product wordt gerepareerd. Het garantietype vind je op de productpagina tussen de specificaties van je product. We hebben 2 soorten garanties:

  • Via Coolblue. Na het aanmelden van de reparatie ontvang je een verzendlabel. Stuur je product op of breng 'm langs in één van onze winkels.
  • Bij jou thuis. Hierbij stuur je 't product niet zelf terug. Na het aanmelden van de reparatie wordt er contact met je opgenomen om te bepalen wat de beste oplossing is. Denk bijvoorbeeld aan een reparatie bij jou thuis, het product ophalen voor reparatie, het toesturen van vervangende onderdelen of het omruilen voor een nieuw product.

Wil je jouw product retour sturen of laten repareren? Dat kan gemakkelijk en snel via het online retourformulier.

Hoe moet ik mijn product inpakken om het op te sturen voor reparatie?

Gebruik een stevige verpakking. Dit hoeft niet de originele verpakking te zijn. Je kan vaak een gratis doos bij de supermarkt halen, of een doos bij het postkantoor kopen.

Product ingepakt? Print je verzendlabel uit of laat de barcode in het verzendlabel scannen vanaf je smartphone bij een bpost punt in de buurt. Het verzendlabel vind je in de mail die je van ons hebt ontvangen.

Is mijn reparatie gratis?

Gratis reparatie bij fabricagefout
Als je product binnen de garantieperiode door een fabricagefout kapot gaat, is de reparatie gratis. Bij een fabricagefout gaat je product bij normaal gebruik eerder kapot dan verwacht. Bijvoorbeeld als het scherm van je telefoon plotseling stuk gaat terwijl je niets geks deed.

Betaalde reparatie bij gebruikersschade
Wanneer het defect door eigen schuld komt, heet dit gebruikersschade. Dit valt niet onder de garantie. We helpen je alsnog graag met de reparatie, maar daarvoor moet je wel betalen. We kunnen van tevoren niet aangeven hoe hoog de kosten zijn. We onderzoeken eerst je product, maken een prijsopgave en wachten op jouw beslissing voordat we aan de reparatie beginnen.

De reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via het online retourformulier.

Kan ik mijn product in de winkel laten repareren?

Ja, je kunt je product in één van onze winkels afgeven. Je hoeft je reparatie niet van tevoren aan te melden en niets uit te printen. We proberen eerst zelf een oplossing te vinden voor het defect en als dat niet lukt, zorgen we ervoor dat je product ter reparatie wordt gestuurd.

Uiteraard kan je je pakketje ook altijd terugsturen via een bpost-punt of pakjesautomaat.

Wat zijn de reparatievoorwaarden?

Zowel binnen als buiten de garantie kan je bij ons terecht voor je reparatie. Binnen de garantie is dit gratis, daarna moet je voor de reparatie betalen.

  • Is je product binnen de 30 dagen na aankoop al defect? Dan kan je ervoor kiezen om je geld terug te krijgen of je product om te ruilen voor een nieuw product.
  • Is je product na 30 dagen defect bij normaal gebruik en binnen de garantieperiode? Dan is dit een fabricagefout en is de reparatie volledig kosteloos.
  • Ook buiten de garantie kan je bij ons terecht. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kan jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

De reparatie meld je gemakkelijk en snel zelf aan via het online retourformulier.

Repareren jullie mijn product thuis of moet ik het opsturen?

Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.

  • Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een bpost-punt of pakjesautomaat bij jou in de buurt of via één van onze winkels gratis naar ons toe.
  • Bij grote producten zoals witgoed komt er in de meeste gevallen een monteur langs, zodat je toestel niet verplaatst hoeft te worden.

Wil je weten of er voor jouw product een monteur langskomt?
Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Daarnaast kan je op de productpagina van je product onder ‘specificaties’ vinden wat voor type garantie je hebt. Staat er ‘On-site service’? Dan komt er een monteur bij je langs.

Je reparatie meld je gemakkelijk en snel zelf aan via het online retourformulier.

Wat moet ik doen om mijn product te laten repareren?

  1. Meld je reparatie aan via het online retourformulier.
  2. Bereid je product voor op de terugreis:
  • Pak het goed en stevig in. Dit hoeft niet in de originele verpakking.
  • Verwijder waar nodig je data en account.
  1. Print je verzendlabel uit en plak die op de buitenste doos. Het verzendlabel vind je in de mail die wij je hebben gestuurd. Geen printer? Laat de barcode in het verzendlabel scannen vanaf je smartphone bij een bpost punt in de buurt. Let op: dit is niet mogelijk als je wil retourneren via een pakjesautomaat.
  2. Stuur het pakje gratis terug via:
  1. Leun achterover en houd de status in de gaten via Mijn Coolblue.

Waarom krijg ik een prijsopgave?

Je krijgt een prijsopgave per mail toegestuurd als de reparateur vastgesteld heeft dat het defect is ontstaan door gebruikersschade, of wanneer de garantie verlopen is. Je kunt kiezen uit 3 opties:

  1. Je gaat akkoord met de prijsopgave. Het product wordt dan gerepareerd.
  2. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt wel je product terug. Je betaalt dan € 39,95 aan onderzoekskosten en krijgt je product terug.
  3. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt je product niet meer terug. Je betaalt dan geen onderzoekskosten en je product wordt milieuvriendelijk vernietigd.

Geef binnen 14 dagen je keuze aan ons door.

Wat is de status van mijn reparatie?

Je kan de status van je reparatie volgen via Mijn Coolblue.

Is de reparatiestatus niet zichtbaar?
Het kan zo zijn dat je met het verkeerde Mijn Coolblue account bent ingelogd. Log dan in met het email adres waarmee je oorspronkelijk je product hebt aangeschaft. Op dit email adres houden wij je ook op de hoogte.

  • Product nog steeds bij de reparateur? Niet alle reparateurs bieden tussentijds informatie over de status van je product. Geen zorgen, als je product is gerepareerd, krijg je meteen van ons een mail.
  • Monteur nog steeds niet gebeld? Het kan 3 werkdagen duren voordat er contact met je wordt opgenomen.

Hoe lang duurt een reparatie?

Gemiddeld duurt een reparatie 2 à 3 weken. Let op: dit verschilt per product en probleem. Het oplossen van een software probleem duurt bijvoorbeeld korter dan het vervangen van kapotte onderdelen. Je kunt de status van je reparatie ook volgen via Mijn Coolblue.

Hoe meld ik online mijn reparatie aan?

Dit doe je gemakkelijk en snel via het online retourformulier.

Staat je product niet tussen de bestellingen?
Het kan zo zijn dat je met het verkeerde Mijn Coolblue account bent ingelogd. Login met het email adres waarmee je oorspronkelijk je product hebt aangeschaft.

Contact opnemen

Onze klantenservice is tot 23.59 uur geopend
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.