Met een Coolblue Zekerheidspakket hoef je je niet druk te maken over ongelukjes. Wij bieden een uitgebreide dekking, zelfs als je per ongelijk je nieuwe telefoon laat vallen.
Als je nieuwe aankoop stuk gaat, is dat al vervelend genoeg. Met een Zekerheidspakket regelen wij dat je product gerepareerd wordt. Je telefoon repareren we binnen 2 uur in een aantal van onze winkels. Of stuur je defecte product op en wij sturen het gerepareerd terug. Reparatie niet mogelijk? Dan ontvang je van ons een Coolblue Tegoed waarmee je een nieuw product kunt uitzoeken.
Tegoed als reparatie niet mogelijk is
Wanneer repareren niet mogelijk is, krijg je de vervangingswaarde in de vorm van een Coolblue Tegoed. Bijvoorbeeld wanneer je product niet meer te maken is of als de reparatie duurder is dan de kosten van een nieuw product. Met Coolblue Tegoed kun je zelf kiezen welk nieuw product je uitzoekt.
Wat is een Coolblue Zekerheidspakket en hoe werkt het?
Eigen risico
Gebeurt er iets met het product dat je hebt gekocht bij Coolblue? Dan betaal je met het Zekerheidspakket een klein deel eigen risico. Hoeveel dit is, is afhankelijk van welk pakket je hebt en de waarde van je product. Het eigen risico is minimaal €15 en maximaal €300. Je vindt deze exacte hoogte op het polisblad en op de productpagina.
Het verschil tussen een Zekerheidspakket en garantie
Onze standaard garantie dekt alleen schade ontstaan door fabricagefouten. Het Zekerheidspakket dekt ook andere schades, zoals wanneer je het product laat vallen of het stuk gaat doordat je het per ongelijk verkeerd gebruikt.
Wat is niet verzekerd?
Het Zekerheidspakket dekt niet alle schades. Zo ben je niet verzekerd voor deuken, krassen en andere beschadigingen die geen gevolgen hebben voor de goed werking van het product.
Hoe sluit je een Zekerheidspakket af?
Zorgeloos genieten van je volgende aankoop? Hieronder lees je hoe je een Zekerheidspakket toevoegt aan je order.
1
Productpagina
Op de productpagina zie je of het Zekerheidspakket wordt aangeboden en vind je de prijs.
2
Toevoegen
In het winkelmandje selecteer je het Zekerheidspakket.
3
Zorgeloos genieten
Je nieuwe aankoop is direct bij ontvangst verzekerd.
Wat is het verschil tussen standaard garantie en een Zekerheidspakket?
De standaard garantie dekt alleen schades die ontstaan door fabricagefouten. Het Zekerheidspakket dekt ook de schade die buiten de standaard garantie vallen, zoals wanneer je je product laat vallen of het stuk gaat doordat je het per ongelijk verkeerd gebruikt. Daarnaast dekt het Zekerheidspakket ook schade door fabricagefouten nadat de standaard garantietermijn verstreken is. Het is ook mogelijk om je product tegen diefstal te verzekeren; voor sommige producten is diefstaldekking standaard inbegrepen. Of dit het geval is, lees je op de prodcutpagina van het product waarvoor je een Zekerheidspakket wilt afsluiten.
Wat is het verschil in dekking met een inboedelverzekering?
Als je product stuk gaat door wateroverlast, brand of storm, dan dekt je inboedelverzekering vaak kosten voor vervanging of reparatie. Schade aan je product door fabricagefouten, vallen, onopzettelijk verkeerd gebruik of diefstal zijn bijna nooit gedekt onder je inboedelverzekering. Hiervoor ben je met een Zekerheidspakket wel verzekerd. Bovendien keert een inboedelverzekering vaak de dagwaarde uit, terwijl je met onze Zekerheidspakketten verzekerd bent voor de vervangingswaarde. Voor je exacte dekking van je inboedelverzekering raden wij aan om het polisblad te checken.
Wat is het verschil in dekking tussen een Zekerheidspakket en betaling via een creditcard?
Bij de meeste creditcards zit een aankoopverzekering voor producten die je met je creditcard hebt betaald. Deze verzekering heeft dekking in het geval van diefstal, verlies of beschadiging. Tussen de dekking van het Coolblue Zekerheidspakket en de aankoopverzekering van een creditcard zitten een aantal verschillen. Bij de meeste creditcards ben je verzekerd tot 6 maanden na aankoop van het product. Ook geldt er vaak een maximum vergoedingsbedrag, bijvoorbeeld bij mobiele telefoons, en ben je vaak niet verzekerd bij onopzettelijk verkeerd gebruik. Wat de verschillen precies zijn, verschilt per creditcardmaatschappij. Wat de voorwaarden precies zijn lees je bij de algemene voorwaarden van jouw creditcard.
Waarom is het Zekerheidspakket niet beschikbaar voor mijn product?
Bij Coolblue bieden we niet bij elk product een Zekerheidspakket aan. Bijvoorbeeld wanneer we het product in een bundel met andere producten (zoals accessoires) aanbieden of bij een Tweedekans product. Ook voor Refurbished producten, accessoires of producten met een lage prijs bieden we geen Zekerheidspakketten aan.
Kan ik een verzekerd product retourneren?
Ja. Wanneer je een verzekerd product binnen 30 dagen retourneert, annuleren we het Zekerheidspakket en krijg je de betaalde premie terug. Ook gedurende de 30-daagse tevredenheidsgarantie kun je het Zekerheidspakket zonder opgaaf van reden opzeggen. We annuleren het Zekerheidspakket en je krijgt de premie terug.
Wat moet ik nog betalen bij schade en/of diefstal?
Gebeurt er iets met het product dat je hebt gekocht bij Coolblue? Dan betaal je met het Zekerheidspakket een klein deel eigen risico. Hoeveel dit is, is afhankelijk van welk pakket je hebt en de waarde van je product. Het eigen risico is minimaal €15 en maximaal €300. Je vindt deze exacte hoogte op het polisblad en op de productpagina.