Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

Coolblue home

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Geschreven door Jeroen

Wat zijn de garantievoorwaarden van screenprotectors?

Je hebt een screenprotector bij Coolblue gekocht, maar hij is niet naar wens of kapotgegaan. Afhankelijk van de reden van het defect valt je screenprotector binnen of buiten de garantie. Screenprotectors zijn wat betreft garantie een speciaal product, omdat kapotgaan een deel van de functie is. In dit artikel leggen we uit wanneer ze binnen de garantie van Coolblue vallen.

Hoe werkt garantie bij Coolblue?

Bij Coolblue heb je minstens 2 jaar garantie op kapotte producten. Het product zou namelijk de eerste 2 jaar niet kapot mogen gaan. Op screenprotectors krijg je een zogenaamde ‘Carry in’ garantie. Dit houdt in dat we je vragen je kapotte product naar ons te sturen. Je product wordt dan gerepareerd of vergoed. Deze reparatie is helemaal gratis als je product kapotging door een fabricagefout. Als het kapotging door eigen toedoen heb je dus geen garantie.

Wanneer is er garantie op je screenprotector?

Opplakken screenprotector

Voor screenprotectors geldt dat ze alleen onder de garantie vallen als er een productiefout is gemaakt. Je screenprotector laat bijvoorbeeld los vanwege een slechte lijmlaag. Dit valt dus onder de garantie binnen 2 jaar na aankoop. Binnen 30 dagen na aankoop zijn de garantievoorwaarden ruimer en kun je je screenprotector ook retourneren als hij verkeerd is opgeplakt. Dit geldt ook voor screenprotectors die nog in originele staat en onbeschadigd zijn. In al deze gevallen krijg je dus je geld terug.

Wanneer is er geen garantie op je screenprotector?

Bluebuilt screenprotector

Na 30 dagen na aankoop krijg je geen garantie als je screenprotector eerder barst dan verwacht of als er bubbels onder zitten. Deze problemen worden namelijk veroorzaakt door het verkeerd opplakken van de screenprotector. Dit geldt ook als de screenprotector barst door een val. Dit valt namelijk onder normale gebruikersschade. Voor screenprotectors geldt meestal dat je je geld niet terugkrijgt als je hem op je smartphone hebt geplakt. Je hebt binnen 2 jaar na aankoop alleen garantie bij een productiefout.

Wat is de functie van een screenprotector?

Functie screenprotector

Je gebruikt screenprotectors altijd maar één keer. Het kapotgaan van je screenprotector hoort bij de functie van het product. Als je je smartphone laat vallen of ergens tegenaan stoot, beschermt een screenprotector je scherm tegen schade. Hierdoor kunnen screenprotectors breken, dit geldt vooral voor glazen varianten. Je screenprotector is dan kapot, maar heeft dan wel je scherm beschermd tegen krassen of een barst.

Jeroen
Artikel van:
Jeroen Screenprotector specialist.
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.