Specialisten review van de DJI Osmo Action 3

Op 2 november 2022 lanceerde DJI een nieuwe action camera: de DJI Osmo Action 3. De beste specificaties van de DJI Osmo Action en de DJI Action 2 zijn samengevoegd in dit nieuwe model. De beelden hebben natuurlijke kleuren en zien er gedetailleerd uit. naar de prestaties van deze action camera. Je leest hier onder andere wat ik vind van de beeldkwaliteit, beeldstabilisatie en het gebruiksgemak.

DJI Osmo Action 3 Adventure Combo

Full HD (1080p), Ultra HD (4K) | Elektronische beeldstabilisatie | Maximale accu/batterijduur 2,5 uur
349,-
  • In de Adventure Combo zitten 3 accu's, wat handig is als je op pad gaat met je action camera.
  • Je bevestigt de camera gemakkelijk op verschillende accessoires met de magnetische bevestigingsmounts.
  • De Action 3 is waterdicht tot 16 meter, wat hem geschikt maakt voor duiken en snorkelen.
  • Er wordt geen geheugenkaart meegeleverd, die heb je nodig om te kunnen filmen.

Eerste indruk van de DJI Osmo Action 3

Op het eerste oog ziet de DJI Osmo Action 3 er bekend uit. Hij lijkt veel op de eerste action camera van DJI. Zowel aan de voor- als achterkant heeft de camera een touchscreen. Dit maakt hem gemakkelijk in gebruik. De behuizing voelt stevig aan. Voor een action camera is dat ook wel nodig, want hij moet bestand zijn tegen extreme omstandigheden.

Hoge beeldkwaliteit

Videoresolutie DJI Action 3

De opnames van de Osmo Action 3 zien er gedetailleerd uit dankzij de grote 1/1.7 inch sensor. Ik film in 4K met 120 frames per seconde. Deze video's zien er vloeiend uit door de hoge framerate. Ik vertraag de opnames tot slow motion beelden en ook dan zien de beelden er vloeiend uit. Met de slow motion shots leg ik nog meer nadruk op toffe actiemomenten. In full hd film ik zelfs met 240 frames per seconde.

Aanpasbare kleuren voor nauwkeurige nabewerking

Kleuren bewerken DJI Action 3

Ik kies uit 2 kleurprofielen waarin ik de beelden opneem. Het D Cinelike profiel heeft plattere kleuren, die je achteraf goed nabewerkt. Dit is voor de gevorderde videomakers. Wil je de opnames direct delen op je Instagram of TikTok? Dan gebruik je het Normal Color profiel. In dit profiel zien de kleuren er helder en contrastrijk uit. Als ik wissel van video opnames naar hyperlapse, dan moet ik opnieuw D Cinelike aanzetten. Als ik dit niet doe, film ik standaard in Normal Color.

Verschillende beeldstabilisatie opties

Horizon balancing DJI Action 3

Dankzij de goede beeldstabilisatie van de Osmo Action 3, neem ik vloeiende beelden op tijdens het sporten. Ik kies uit verschillende mogelijkheden. Bij HorizonSteady of HorizonBalancing stabilisatie blijft mijn horizon recht. Het verschil tussen deze 2 is dat bij HorizonSteady de horizon altijd recht blijft, ook als ik de camera 360 graden ronddraai. HorizonBalancing houdt de horizon recht tot 45 graden. Kantel ik de action camera meer dan 45 graden, dan draait de horizon mee met de camera.

Gemakkelijk in gebruik dankzij magnetische bevestiging

Gebruiksgemak DJI Action 3

Ik vind het erg handig dat zowel het scherm aan de voor- als achterkant touchscreen is. Hiermee stel ik de camera gemakkelijk in. Wat DJI heeft meegenomen van de Action 2, is de magnetische bevestiging. Dit werkt supersnel en de magneten zijn heel sterk. Tijdens het sporten heb ik niet het gevoel dat ik de camera zomaar kwijtraak. Als ik mijn standpunt wil veranderen, haal ik de camera gemakkelijk van de mount af en houd ik hem vast.

Adventure Combo met extra accessoires

Accessoires DJI Action 3 Adventure Combo

In de Adventure Combo zitten verschillende extra accessoires. Ik vind het handig dat je 2 magneten krijgt. De magneet maak ik met een schroefbevestiging aan een selfiestick of ander accessoire vast. Dit gaat niet tijdens het sporten. Als ik op meerdere accessoires een magneet bevestig, wissel ik de action camera wel gemakkelijk tijdens het sporten. Daarnaast zitten er 3 accu's bij deze Combo, waardoor ik de action cam langer gebruik. Ik laad de accu's tegelijk op in de charging hub.

349,-

De DJI Osmo Action 3 een veelzijdige action camera om extreme sporten vloeiend vast te leggen. De instellingsmogelijkheden zijn uitgebreid. Zo heb ik keuze uit 2 kleurprofielen, film ik in verschillende framerates en bepaal ik hoe de camera mijn beelden stabiliseert. De 4K resolutie levert gedetailleerde video's op. Het magnetische bevestigingssysteem werkt snel en gemakkelijk. Ik raad hierbij wel meerdere magneten aan. Als je maar 1 magneet hebt, vind ik het voordeel van de magnetische bevestiging minimaal.

Manon
Manon Videocamera specialist.