Geschreven door Jeroen

Specialisten review Samsung Galaxy S24 Ultra

In januari 2024 lanceerde Samsung de Galaxy S24 Ultra. Ik ben vooral onder de indruk van de nieuwe Galaxy AI assistent en de kwaliteit van de 4 cameralenzen. Het enige minpunt wat ik heb ontdekt is hoe snel de batterij oplaadt. Lees snel verder en ontdek alles over de Samsung Galaxy S24 Ultra.

Samsung Galaxy S24 Ultra

256 GB opslagcapaciteit | 6,8 inch quad hd scherm | Android 14
1.399,-
  • Met Galaxy AI bewerk je foto's, maak je samenvattingen van teksten en vertaal je live telefoongesprekken.
  • Dankzij de meegeleverde S Pen stylus bewerk je foto's en video's extra nauwkeurig.
  • Met de telelens zoom je 5 keer in zonder dat je foto's minder scherp worden.
  • Je krijgt geen oplader bij dit toestel meegeleverd, deze moet je er los bijkopen.
  • Het 256 GB opslaggeheugen is ruim, maar als je graag veel apps en series downloadt is de 512 GB of 1 TB variant een betere keuze.

De nieuwe titanium behuizing geeft de Samsung S24 Ultra een premium uiterlijk en voelt stevig aan. Verder lijkt het ontwerp erg veel op die van de S23 Ultra van vorig jaar. In de onderkant zit de S Pen stylus in de smartphone zelf verwerkt. In de doos van de S24 Ultra vind ik naast de smartphone zelf ook een handleiding en een simnaald. Er zit dus geen oplader bij.

Nieuw: Galaxy AI

Galaxy S24 Ultra

Nieuw op de Samsung S24 Ultra is de Galaxy AI assistant. Hiermee bewerk ik gemakkelijk foto's en teksten. Galaxy AI vult bijvoorbeeld automatisch mijn foto's aan. Ook verplaats of verwijder ik eenvoudig een voorwerp uit mijn foto's. Met de 'Circle to Search'-functie zoek ik gemakkelijk iets op dat ik op het scherm van mijn S24 Ultra zie. Zo omcirkel ik bijvoorbeeld de sneakers van iemand in een serie die ik op Netflix kijk. Galaxy AI zoekt de schoenen dan voor me op en ik zie meteen waar ik ze kan kopen. Ik vind Galaxy AI een goede toevoeging aan de Galaxy S serie en het is wat mij betreft echt een reden om voor de S24 Ultra te kiezen.

Haarscherpe foto's en video's

De camera's van de Samsung S24 Ultra zijn een van de beste van dit moment. Ik maak met alle 4 de cameralenzen haarscherpe foto's. Dankzij de nachtmodus doe ik dit ook bij weinig licht. Ik gebruik de telelenzen met 3 en 5 keer optische zoom om van veraf in te zoomen. Dankzij de optische zoom verliezen mijn foto's geen scherpte. Met de groothoeklens zoom ik juist uit, zodat ik van dichtbij een foto van een groot object kan maken. Ik maak bijvoorbeeld gemakkelijk een foto van een groep gebouwen. Dankzij de 200 megapixel standaardlens zie ik veel details op mijn foto's.

Handige S Pen stylus

S24 Ultra Samsung

De Samsung S24 Ultra wordt standaard geleverd met een handige S Pen stylus die ik in de behuizing van het toestel bewaar. Ik vind de S Pen vooral handig om foto's en video's te bewerken. Ik selecteer veel nauwkeuriger waar ik mijn video's wil afknippen of wat ik uit mijn foto wil knippen. Verder maak ik ook makkelijk notities met de S Pen. Als ik iets op het scherm schrijf, zet de S24 Ultra het automatisch om in tekst. De S Pen is een leuke extra die ik vaker gebruik dan ik van tevoren had verwacht.

Geschikt voor de zwaarste taken

Samsung Galaxy S24 Ultra

Zoals ik al had verwacht kan ik met de S24 Ultra elke taak zonder problemen uitvoeren. Ik speel 3D games zoals Fortnite en EA Mobile Soccer zonder haperen. Ook beeldbewerkingsapps zoals Photoshop Express en YouCut draaien goed op deze Samsung smartphone. Mijn apps openen vlug en ik gebruik zelfs meerdere apps tegelijk. De S24 Ultra is dus geschikt voor elke taak.

Beeldscherm met veel details en levendige kleuren

Galaxy S24 Ultra Samsung

De S24 Ultra heeft een erg groot 6,8 inch quad hd beeldscherm. Ik vind het scherm moeilijk om met één hand te bedienen. Ook past het toestel maar moeilijk in mijn broekzak. Wel is het grote scherm erg fijn om naar video's, series en films te kijken. Ik stream bijvoorbeeld series op Netflix of bekijk video's op YouTube. Op het AMOLED scherm met HDR ondersteuning zie ik veel details op en kleuren zien er levendig uit.

Goede batterijduur, opladen duurt vrij lang

Samsung Galaxy S24 Ultra batterij

De S24 Ultra heeft een grote 5.000 mAh batterij. Ik merk dat hij bij gemiddeld gebruik wel een hele dag meegaat. Wanneer ik de S24 Ultra intensiever gebruik, gaat de batterij sneller leeg. Als je veel foto's en video's maakt of 3D games speelt, haal je het einde van de dag niet met een volle batterij. Er zit geen oplader bij de S24 Ultra, maar met een los verkrijgbare 25 of 45 watt oplader zit de batterij binnen ongeveer één uur helemaal vol. Dit is minder snel dan bij veel smartphones van andere merken.

1.399,-

De Samsung S24 Ultra is een van de beste smartphones van dit moment. De Galaxy AI assistent is een goede toevoeging. In combinatie met de S Pen stylus bewerk je gemakkelijk foto's en video's. Ook blinkt de S24 Ultra vooral uit op het gebied van de camera's. Het enige minpunt is dat er geen oplader bij zit en dat het opladen niet heel snel gaat. De S24 Ultra past bij jou als je een smartphone wilt waar je écht alles mee kunt doen.

Jeroen
Jeroen Smartphone specialist.