Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

Coolblue home

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Geschreven door Jorn

Problemen met je CI module oplossen

Je hebt net je CI+ module ontvangen en geïnstalleerd. Helaas is dit niet volledig gelukt. Je ontvangt niet alle kanalen uit je abonnement of je tv geeft aan dat er geen CI module aanwezig is. In dit stappenplan helpen wij je met het oplossen van problemen met je CI+ module.

Op de juiste manier de CI+ module installeren

Ga je de CI+ module opnieuw instellen omdat het de eerste keer niet lukt? Haal dan de module uit de tv wanneer je de tv het signaal laat zoeken.

  • Stap 1: controleer de frequentie gegevens in het menu
  • Stap 2: ga na of de smartcard juist in de module zit
  • Stap 3: controleer de coax kabel
  • Stap 4: ga na of je de juiste CI+ module gebruikt
  • Stap 5: neem contact op met je provider

Stap 1: controleer de frequentie gegevens in het menu

Wanneer de tv zenders zoekt, moet je vaak een aantal gegevens controleren of invoeren. Ga na of alle gegevens die er staan kloppen. Voor het ontvangen van zenders met een CI+ module van Ziggo moet je de volgende gegevens invullen:

  • Frequentie: 47400, 474000 of 474
  • Netwerk-ID: 5555 of 05555
  • Modulatie: 64-QAM
  • Symboolsnelheid: 6875

Wanneer je tv ontvangt van Caiway, verschillen deze gegevens per regio. Neem voor informatie over deze gegevens contact op met je provider.

Stap 2: ga na of de smartcard juist in de module zit

Controleer of de smartcard van je provider op de juiste manier in de CI+ module zit. Op de module zelf staat meestal een instructie hiervoor. Zorg ervoor dat je de smartcard met de gouden chip eerst in de module steekt. Ga ook na of de module goed in de tv zit. Doe wel voorzichtig en forceer de module niet in de CI+ ingang van de tv. Anders kun je de module beschadigen.

Stap 3: controleer de coax kabel

Wanneer je ook geen zenders van de publieke omroep ontvangt, ligt het probleem waarschijnlijk bij het tv signaal dat binnenkomt of bij de coax kabel. Controleer of de coax kabel aan beide uiteinden goed is aangesloten en of de kabel nergens beschadigingen toont. Probeer eventueel de tv via een andere coax kabel met de hoofdaansluiting te verbinden.

Stap 4: ga na of je de juiste CI+ module gebruikt

Voor de meeste providers heb je een CI+ module van versie 1.3 of 1.4 nodig. Een module van versie 1.2 is verouderd en wordt niet meer ondersteund. Heb je een smartcard van Ziggo? Achterop de module vind je een barcode, met direct eronder of erboven een letter- en cijfercode. Begint deze code met OAF, KAF of P/N:PRD MCIZ, dan heb je helaas een verouderde CI+ module. Vraag bij Ziggo een nieuwe module aan of klik hieronder voor onze CI+ module.

Stap 5: neem contact op met je provider

Heb je dit stappenplan doorlopen en ontvang je nog steeds geen of niet alle zenders? Neem dan contact op met je provider. Zij helpen je verder met het oplossen van je probleem of kunnen je voorzien van een nieuwe smartcard of CI+ module.

Jorn
Artikel van:
Jorn Televisiespecialist.
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.