Problemen met je CI+ module oplossen
Op de juiste manier de CI+ module installeren
Ga je de CI+ module opnieuw instellen omdat het de eerste keer niet lukt? Haal dan de module uit de tv wanneer je de tv het signaal laat zoeken.
- Stap 1: controleer de frequentie gegevens in het menu
- Stap 2: ga na of de smartcard juist in de module zit
- Stap 3: controleer de coax kabel
- Stap 4: ga na of je de juiste CI+ module gebruikt
- Stap 5: neem contact op met je provider
Stap 2: ga na of de smartcard juist in de module zit
Controleer of de smartcard van je provider op de juiste manier in de CI+ module zit. Op de module zelf staat meestal een instructie hiervoor. Zorg ervoor dat je de smartcard met de gouden chip eerst in de module steekt. Ga ook na of de module goed in de tv zit. Doe wel voorzichtig en forceer de module niet in de CI+ ingang van de tv. Anders kun je de module beschadigen.
Stap 3: controleer de coax kabel
Wanneer je ook geen zenders van de publieke omroep ontvangt, ligt het probleem waarschijnlijk bij het tv signaal dat binnenkomt of bij de coax kabel. Controleer of de coax kabel aan beide uiteinden goed is aangesloten en of de kabel nergens beschadigingen toont. Probeer eventueel de tv via een andere coax kabel met de hoofdaansluiting te verbinden.
Stap 4: ga na of je de juiste CI+ module gebruikt
Voor de meeste providers heb je een CI+ module van versie 1.3 of 1.4 nodig. Een module van versie 1.2 is verouderd en wordt niet meer ondersteund. Wanneer je onlangs een module hebt gekregen van je provider, ben je zeker dat deze van een recente versie is. Vaak zie je op het label van de module de versie. Staat dit niet aangegeven of kun je het niet vinden? Neem dan contact op met je provider.
Stap 5: neem contact op met je provider
Heb je dit stappenplan doorlopen en ontvang je nog steeds geen of niet alle zenders? Neem dan contact op met je provider. Zij helpen je verder met het oplossen van je probleem of kunnen je voorzien van een nieuwe smartcard of CI+ module.