Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

Coolblue home

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Geschreven door Rowan

De meest voorkomende storingen van Miele wasmachines

Als je Miele wasmachine een storing heeft, verschijnt er meestal een foutmelding in het display. Bijvoorbeeld wanneer er geen water in de trommel komt. Of als er te veel schuim in zit. Natuurlijk wil je liefst zo snel mogelijk een oplossing voor deze Miele storing. In dit artikel lees je wat je per foutmelding moet doen.

Storing F63: te veel schuim

Miele wasmachine storing F63

Staat er F63 op het display? Dan zit er te veel schuim in de trommel en heb je mogelijk te veel wasmiddel gebruikt. Maak de trommel helemaal leeg en draai een katoenprogramma op 90 °C. Gebruik hierbij geen wasmiddel. Op deze manier verwijder je overtollige zeepresten. Voorkom deze storing door je wasmiddel en wasverzachter altijd volgens het etiket op de fles te doseren. Zo gebruik je niet te veel.

Storing F220 of melding 'storing watertoevoer'

Miele wasmachine storing F220

Wanneer je deze foutcode of -melding op het display ziet, is er iets mis met de watertoevoer. Er komt te weinig water de trommel binnen of mogelijk helemaal geen water. Een oplossing kan zijn om de kraan volledig open te draaien. Controleer vervolgens of er een verstopping of knik in de aanvoerslang zit. Is de slang stuk? Vervang deze dan. Zet het wasprogramma opnieuw aan en controleer of de storing nu weg is.

Storing F211, F212, F213 of F214

Miele storing F211

Bij deze foutmelding is er kortsluiting in de sensor van het TwinDos systeem. Zie je deze code? Doseer je wasmiddel en wasverzachter dan met de hand via de wasmiddellade boven in de wasmachine. Neem contact op met Miele en laat de sensor nakijken of vervangen.

Melding 'TwinDos reservoir plaatsen'

Miele TwinDos storing

Je ziet de melding 'TwinDos reservoir plaatsen', terwijl de TwinDos flessen op de juiste plek zitten. Misschien heb je de wasmachine een lange tijd niet gebruikt en klontert het wasmiddel. In dit geval werkt het doseersysteem niet. Haal de flacons eruit en spoel het TwinDos systeem schoon met TwinDos Care onderhoudsmiddel. Zo spoel je de slangen door. Plaats nieuwe flacons terug en herstart de wasmachine.

Melding 'storing waterafvoer'

Wasmachine afvoerfilter

De wasmachine pompt het water niet af en daarom staat de trommel vol met water. Mogelijk is het afvoerfilter verstopt. Controleer dit via het klepje aan de voorkant, dat links onderin zit. Om te voorkomen dat je vloer vies wordt, leg je voor de zekerheid een handdoek klaar. Wanneer er een haarspeld of munt in het filter zit, haal je deze eruit. In onderstaand artikel lees je wat je moet doen om de rest van de afvoer te ontstoppen.

Melding 'storing waterproof'

Waterkraan

Krijg je de melding 'waterproof' of een symbool met een kraan? Dan geeft het waterbeveiligingssysteem aan dat er ergens een lekkage is. De lekkage kan in de aanvoerslang, de trommel of de bodem van de wasmachine zitten. Draai bij deze melding direct de waterkraan dicht en haal de stekker uit het stopcontact. Neem vervolgens contact op met het verkooppunt van je wasmachine of met Miele zelf.

Storing zonder code

Wasmachine storing

Heb je last van een storing, maar heb je geen display op je oude Miele wasmachine? Dan herken je de storing aan een combinatie van lampjes op de machine. Neem contact op met Miele voor een oplossing. Zij vinden samen met jou de oorzaak van het probleem.

Probleem niet verholpen?

Klantenservice

Geeft je Miele wasmachine een andere foutmelding? Controleer dan de handleiding. Of haal de stekker van de wasmachine voor 30 minuten uit het stopcontact en start het programma opnieuw. Heb je nog steeds een storing? Helaas los je niet alle problemen zelf op. Heb je de wasmachine bij Coolblue gekocht? Meld 'm dan aan via het online retourformulier onder 'retouren en reparaties' in je account. Heb je je wasmachine niet bij Coolblue gekocht? Dan helpt onze reparatieservice je graag verder.

Rowan
Artikel van:
Rowan Wasmachine specialist.
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.