Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

Coolblue home

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Geschreven door Rowan

Hoe verhelp je een LG droogkast storing?

Je LG droogkast toont een foutcode op het display, bijvoorbeeld dE, dE4 of tE1. Vervelend, want hierdoor doet je LG droogkast het niet. Natuurlijk wil je zo snel mogelijk een oplossing. Je leest hier wat elke foutcode betekent en hoe je de storing oplost.

LG droogkast storingen

LG droogkast display

Elke LG droogkast foutcode heeft een andere betekenis:

  • DE: de deur sluit niet goed.
  • DE4: de detectie van de deurschakelaar werkt niet.
  • TE1, tE2 of tE4: de temperatuursensor doet het niet.
  • F1: de temperatuur in de trommel is te hoog.
  • LE1: de motor is gestopt.
  • LE2 of AE: de compressor doet het niet.
  • OE: de motor van de afvoerpomp heeft een storing of de omgevingstemperatuur is te laag.

LG storing dE

LG storing dE

De deur sluit niet goed.

  1. Controleer of er was tussen de deur zit.
  2. Stop je was terug in de trommel.
  3. Sluit de deur tot je een klik hoort.

LG storing dE4

LG storing dE4

De detectie van de deurschakelaar werkt niet.

  1. Trek de stekker uit het stopcontact.
  2. Wacht 30 seconden.
  3. Steek de stekker terug.

LG storing tE1, tE2, tE4

LG storing tE1

De temperatuursensor doet het niet.

  1. Haal de stekker eruit.
  2. Wacht 30 seconden.
  3. Steek de stekker terug.

LG storing F1

LG storing F1

De temperatuur in de trommel is te hoog.

  1. Haal het pluizenfilter uit de droogkast.
  2. Verwijder grote stofdelen en spoel het filter af.
  3. Plaats het filter terug.
  4. Bij een condensatiedroogkast haal je nu de condensor eruit.
  5. Spoel de condensor af en plaats deze terug.
  6. Bij een warmtepompdroogkast zit de condensor vast en zuig je deze schoon met een ronde stofzuigerborstel.

LG storing LE1

LG storing LE1

De motor is gestopt.

  1. Mogelijk zit er te veel was in de trommel.
  2. Haal er wat was uit.
  3. Haal de stekker uit het stopcontact.
  4. Steek deze na 30 seconden terug.

LG storing LE2 of AE

LG storing LE2

De compressor doet het niet.

  1. Haal de stekker er 30 seconden uit.
  2. Steek de stekker terug in het stopcontact.

LG storing OE

LG storing OE

De motor van de afvoerpomp heeft een storing of de omgevingstemperatuur is onder nul.

  1. Trek de stekker eruit.
  2. Steek deze na 30 seconden terug.
  3. Zorg ervoor dat de droogkast in een ruimte staat die niet kouder wordt dan 5°C.

Melding 'reservoir legen' verschijnt

Wanneer het lampje van het waterreservoir brandt, zit het reservoir vol. Haal het reservoir uit de droogkast en leeg dit in de gootsteen. Wanneer je het reservoir terugplaatst en het droogprogramma start, verdwijnt de melding. Heeft je droogkast een aansluiting op de waterafvoer en zie je toch deze melding? Kijk in de handleiding hoe je het lampje handmatig uitschakelt. Check ook of er geen lus in de afvoerslang zit. Zorg daarnaast dat de afvoer niet hoger zit dan 1 meter.

Probleem niet verholpen?

Klantenservice

Het kan helpen om de stekker eruit te halen. Plaats deze na 30 minuten terug en start het droogprogramma opnieuw. Als je LG droogkast nog steeds een storing heeft, heb je extra hulp nodig. Komt je droogkast bij Coolblue vandaan en valt deze binnen de garantie? Neem dan contact op met onze klantenservice. Een medewerker helpt je verder bij het vinden van een oplossing. Als je geen garantie bij Coolblue hebt, of de droogkast komt ergens anders vandaan, neem je contact op met de servicedienst van LG.

Rowan
Artikel van:
Rowan Droogkastspecialist.
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.