Hoe los je geluidsproblemen met je Apple iPad op?
Geluidsproblemen oplossen in 4 stappen
Om geluidsproblemen met je iPad op te lossen, volg je de volgende stappen:
- Controleer of stille modus is uitgeschakeld.
- Controleer de speakers van je iPad.
- Controleer de geluidsinstellingen van je iPad.
- Probeer geluid af te spelen op je iPad.
Stap 1: controleer of stille modus is uitgeschakeld
-
Veeg vanuit de rechterbovenhoek naar beneden
-
Schakel stille modus en niet storen uit
Controleer eerst of de stille modus is uitgeschakeld.
- Veeg vanuit de rechterbovenhoek van het scherm naar beneden.
- Controleer of stille modus en niet storen uitgeschakeld zijn.
- Schakel stille modus uit.
- Schakel niet storen uit.
Stap 2: controleer de speakers van je iPad
Als er geen of vervormd geluid uit je iPad komt, controleer je de speakers op vuil.
- Heb je een hoes om je iPad? Verwijder deze dan eerst.
- Controleer of de luidsprekeropening aan de onderkant van je iPad vrij van vuil is.
Stap 3: controleer de geluidsinstellingen van je iPad
Controleer nu het geluid van je iPad in de geluidsinstellingen.
- Ga naar Instellingen en tik op Geluiden.
- Schuif de regelaar Beltoon en Meldingen een paar keer heen en weer.
- Hoor je geen geluid? Dan moet je speaker mogelijk gerepareerd worden.
Stap 4: probeer geluid af te spelen op je iPad
Controleer nu of je geluid werkt bij het afspelen van een video. Controleer ook of videobellen werkt.
- Start een video op YouTube en controleer of het geluid werkt.
- Start een FaceTime gesprek en controleer of het geluid werkt.
- Geen of slecht geluid? Dan ligt het mogelijk aan je internetverbinding.
- Controleer de internetverbinding en probeer het opnieuw.