Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

Coolblue home

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Geschreven door Charlotte

Hoe los je foutmeldingen bij Siemens koffiemachines op?

Als jouw Siemens koffiemachine foutmeldingen toont, los je deze op verschillende manieren op. We leggen jou in dit artikel uit wat je moet doen als de koffiemachine moet afkoelen. Ook helpen we jou zodra de meldingen ‘bonenreservoir vullen’ en ‘ontkalken’ maar niet verdwijnen.

Foutmeldingen oplossen

Foutmeldingen oplossen

Hieronder vind je 3 manieren waarmee je de foutmeldingen op jouw Siemens koffiemachine oplost.

  1. Foutmelding: ‘apparaat moet afkoelen’.
  2. Foutmelding: ‘bonenreservoir vullen’.
  3. De melding ‘apparaat ontkalken’ herhaalt zich.

Foutmelding ‘apparaat moet afkoelen’

Stekker uit het stopcontact

De koffiemachine is te lang achter elkaar gebruikt en is hierdoor oververhit geraakt. Zet dan het koffiezetapparaat uit met de aan/uit knop en haal de stekker uit het stopcontact. Wacht nu minstens 30 minuten voordat je de machine aanzet. Na 30 minuten moet de machine afgekoeld zijn.

Foutmelding ‘bonenreservoir vullen’

Bonenreservoir vullen

Hoewel je het bonenreservoir hebt gevuld, blijft de foutmelding ‘bonenreservoir vullen’ tonen. Dat komt doordat de bonen blijven hangen in het bonenreservoir en hierdoor niet bij het maalwerk komen. Zet de maalgraad fijner en tik zachtjes met je hand tegen het bonenreservoir, zodat de bonen in het maalwerk terechtkomen.

Werkt dit niet? Haal dan alle koffiebonen uit het reservoir. Gebruik hiervoor eventueel een stofzuiger. Maak het reservoir aan de binnenkant goed schoon met een droge doek. Mogelijk zijn de koffiebonen die je gebruikt te vet. Vul het bonenreservoir hierna met een ander merk of soort koffieboon.

Foutmelding ‘ontkalking’ herhaalt zich

Kalkvrij water

Herhaalt de melding ‘apparaat ontkalken’ zich ook al heb je de koffiemachine laatst ontkalkt? Dan zit er te veel kalk in het water of de koffie uitloop zit verstopt. Gebruik voortaan een waterfilter om het kalk uit het kraanwater te filteren. Zorg dat het waterfilter op de juiste manier is bevestigd. Bekijk hiervoor de handleiding en vervang het waterfilter elke 3 maanden door een nieuwe.

Is het probleem nog niet opgelost? Dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de koffie uitloop. Pak een naald of een sateprikker en prik de gaatjes waar de koffie doorstroomt door. Nu moet het probleem opgelost zijn.

Charlotte
Artikel van:
Charlotte Koffiemachine specialist.
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.