De meest voorkomende storingen van Whirlpool was-droogcombinaties
Whirlpool storing F05
Wanneer foutcode F05 op het scherm van je automaat staat, is er iets met de watertemperatuursensor aan de hand. Je lost dit probleem eenvoudig op door de automaat te resetten. Haal de stekker uit het stopcontact en wacht 30 minuten. Sluit de was-droogcombinatie nu weer aan op het stopcontact en zet de machine aan.
Whirlpool storing F13
Storingscode F13 geeft een probleem aan met de deur. Mogelijk zit er een sok tussen de trommeldeur of is deze niet goed dichtgeklikt. Is dat niet het probleem? Kijk dan of er vuil in het deurslot zit. Maak het deurslot eenvoudig schoon met een vochtige doek. Een andere mogelijkheid is dat er te veel kleding in de trommel zit. Haal in dit geval een aantal kledingstukken uit de trommel en herstart het programma.
Whirlpool storing F18
Zie je F18 op het display? Dan zit er te veel schuim in de trommel. Je lost dit probleem eenvoudig zelf op. Haal je wasgoed uit de trommel en draai een wasprogramma zonder wasmiddel. Hierdoor spoelt de automaat het overtollige schuim weg. Hierna doe je je wasgoed weer terug in de automaat. Let er in de toekomst op dat je niet te veel wasmiddel gebruikt. Zo voorkom je dat de storing terugkomt.
Probleem niet verholpen?
Heb je alles geprobeerd, maar zie je nog steeds een foutcode? Dan kan het helpen om de stekker er 30 minuten uit te halen en het programma daarna opnieuw te starten. Geen geluk? Niet alle storingen zijn zelf op te lossen. In dat geval is de hulp van een monteur handig. Heb je de was-droogcombinatie bij Coolblue gekocht én heb je nog steeds garantie? Neem dan contact op met onze klantenservice. Heb je geen garantie meer of heb je de automaat niet bij Coolblue gekocht? Neem dan contact op met Whirlpool of het verkooppunt.