Geschreven door Eveline

Specialisten review Tractive gps tracker hond en kat

Met de Tractive gps tracker voor je hond of kat weet je altijd waar je viervoeter rondloopt. De tracker stuurt waarschuwingen naar je smartphone wanneer je huisdier buiten de ingestelde zone loopt. Ook meet en analyseert het zijn of haar dagelijkse activiteiten. Ben je benieuwd naar mijn bevindingen over de gps trackers voor honden en katten? Lees dan deze review.

Tractive gps hond 4

• Volg 24 uur per dag de live locatie van je hond in de Tractive app waardoor je hem nooit kwijtraakt.
  • Stel een virtuele omheining in en ontvang een waarschuwing op je smartphone als je hond buiten deze zone loopt.
  • Bekijk de activiteiten van jouw hond om hem in topconditie te houden.
  • Je gebruikt deze tracker in combinatie met een abonnement waaraan maandelijkse kosten zijn verbonden.
  • Deze tracker is alleen geschikt voor honden, niet voor voorwerpen of personen.

Tractive gps kat (IKATI)

• Volg 24 uur per dag de live locatie van je kat in de Tractive app waardoor je hem nooit kwijtraakt.
  • Stel een virtuele omheining in en ontvang een waarschuwing op je smartphone als je kat buiten deze zone loopt.
  • Bekijk de activiteiten van jouw kat om hem in topconditie te houden.
  • Deze tracker is alleen geschikt voor katten, niet voor voorwerpen of personen.

Eerste indruk van de Tractive gps hond en gps kat

De Tractive gps hond 4 en gps kat worden geleverd in een vrolijk en klein doosje. Hierin vind ik een gps tracker, oplaadkabel, naamstickers, een snelstartgids en bij de variant voor de kat ook een halsbandje. De trackers hebben een glad design, zodat ze niet gevaarlijk zijn voor je huisdier. De installatie van de Tractive app en de keuzemogelijkheden voor een abonnement zijn simpel en duidelijk. Na het opladen is de tracker klaar voor gebruik.

Mobiele applicatie Tractive

De app is beschikbaar voor Android en iOS. Na het installeren maak je via simpele stappen het profiel van je hond of kat aan te maken. Het menu is eenvoudig en in verschillende talen beschikbaar. De app houdt tijdens het monitoren van de activiteiten rekening met de leeftijd, het gewicht en de grootte van je huisdier. Zo kun je dagelijkse doelen stellen voor het aantal minuten beweging. Is de batterij van je smartphone leeg? Je bekijkt de locatie ook via ‘mijn Tractive’ op de website.

Instelbare zones

Een belangrijke functie is de ‘virtuele omheining’ die ik instel in een bepaalde zone, zoals mijn huisadres. De radius bepaalde ik zelf. De app stuurde me een melding zodra mijn hond buiten deze zone liep. Zo ga ik met een gerust hart naar mijn werk en laat ik de hond een paar uurtjes thuis. Waar ze ook naartoe loopt, ik vind haar altijd terug. Op vakantie of een lange wandeling? Dan schakel je deze functie in 1 klik uit. Vergeet niet om deze ook weer in te schakelen bij thuiskomst.

Handig formaat

Tractive gps tracker

Tractive heeft goed nagedacht over het formaat en het gewicht van de gps trackers. Deze passen namelijk op zowel kleine als grote honden en katten. Het halsbandje voor katten is verstelbaar en je klikt de tracker er gemakkelijk aan vast. De gps tracker voor honden heeft een stevig elastiek, waarmee ik hem aan de halsband van mijn hond bevestigde. Beide zijn lichtgewicht, zodat je hond of kat er geen erg in heeft dat hij of zij de tracker bij zich draagt.

Verschillende abonnementen

Hond met gps tracker Tractive

Na het aanschaffen van de tracker moest ik het apparaatje activeren. Hiervoor koos ik uit een Basis of Premium abonnement. De gps tracker stuurt via een mobiel netwerk iedere 2 seconde de locatie van je hond of kat naar de app op je smartphone. Neem je trouwe viervoeter met een gerust hart mee op reis. Je hebt namelijk gps dekking in meer dan 150 landen wereldwijd. Op de website van Tractive vind je een uitgebreid overzicht van de inhoud van de 2 abonnementen.

Eveline
Eveline Navigatiesysteem specialist.