Terug naar de klantenservice

Ruilen en retourneren

Snel zelf regelen

Ruilen of retourneren

Meld je retour of omruiling online aan.

Bekijk retourstatus

Bekijk de status van je omruiling of retour.

Veelgestelde vragen

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Binnen 30 dagen kun je je product voor retour aanmelden. Dit kan via het online retourformulier.

  • Na aanmelden heb je nog eens 14 dagen de tijd om je product gratis op te sturen.
  • Je kunt kiezen om je product gratis te ruilen of om je geld terug te laten storten.
  • Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Bijvoorbeeld: haal een pan uit de doos en bekijk 'm van alle kanten, maar ga er niet mee koken.
  • Bekijk hier de uitgebreide retourvoorwaarden.

Na 30 dagen kun je  je product voor reparatie aanmelden. Ook via het online retourformulier

  • Je hebt 2 jaar garantie op je product.

Heeft dit je geholpen?

Mag ik een product thuis uitproberen?

Ja, je mag je product uitproberen zoals je in de winkel ook zou doen.

Bevalt het product niet? Dan kun je deze retourneren. Het is dan wel belangrijk om je product in de originele staat en verpakking terug te sturen. Zo kunnen we er nog iemand anders blij mee maken.

Heeft dit je geholpen?

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

Je begrijpt wel dat je de volgende artikelen niet kan terugsturen:

  • Software waarvan de verzegeling is verbroken. Dus je kan de nieuwste FIFA niet retourneren na het spelen van een wedstrijdje;
  • Geopende verzorgingsproducten;
  • Digitale activatiecodes, voor bijvoorbeeld Microsoft Office;
  • Vouchers, cadeaukaarten en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn;
  • Cartridges en toners waarvan de bescherming en het folie is verwijderd.

Voor juist uitgevoerde diensten van postbodes en monteurs geven we geen geld terug. Hieronder vallen:

  • installatie* en inbouwkosten;
  • ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie;
  • kosten voor bijzondere verzendopties zoals tijdvaklevering.

Heeft dit je geholpen?

Krijg ik na retourneren het volledige aankoopbedrag terug?

Bijna altijd wel. Maar het is logischerwijs wel afhankelijk van de staat van je product. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Zo kunnen we iemand anders nog blij maken met een nieuw product.

Anders bepalen we aan de hand van de staat van je product wat de waardevermindering is.

Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen. Voorbeeld: haal een pan uit de doos en bekijk hem van alle kanten, maar ga er niet mee koken.

Heeft dit je geholpen?

Welke retourmogelijkheden heb ik?

Binnen de 30 dagen na ontvangst van je product heb je 3 opties:

  • je product gratis ruilen voor een ander product;
  • je product laten repareren;
  • je product gratis retourneren en je geld terug laten storten.

Na 30 dagen wordt je product altijd gerepareerd.

Je kan je keuze aangeven in het online retourformulier.

Heeft dit je geholpen?

Halen jullie mijn product thuis op of moet ik deze zelf retourneren?

Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.

  • Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een bpost punt of pakjesautomaat bij jou in de buurt of via één van onze winkels gratis naar ons toe.
  • Grote producten zoals witgoed en keukenapparatuur komen we in de meeste gevallen bij je thuis ophalen.

Wil je weten of jouw product wordt opgehaald? Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Daarnaast kan je op de productpagina van je product onder ‘specificaties’ vinden wat voor type garantie je hebt. Staat er ‘On-site service’? Dan komen we het product bij je ophalen. Als er 'Carry-in garantie' staat verwachten we dat je het product naar ons toestuurt.

Heeft dit je geholpen?

Kan ik mijn product in de winkel retourneren?

Ja, je kunt je product in één van onze winkels afgeven. Je hoeft je retour van tevoren niet online aan te melden en niets uit te printen. In het geval van een defect proberen we eerst zelf een oplossing te vinden en als dat niet lukt dan zorgen we ervoor dat je product ter reparatie wordt opgestuurd.

Goed om te weten: Heb je contant betaald? Bij retourneren in onze winkel betalen we een bedrag tot €50 contant terug. Is het bedrag boven de €50 of niet contant betaald? Dan storten we het bedrag terug op je rekening.

Heeft dit je geholpen?

Mag ik mijn Tweedekans-product retourneren?

Ja, op Tweedekans-producten gelden dezelfde retourvoorwaarden als op nieuwe producten. Je kunt je retour gemakkelijk aanmelden via het online retourformulier.

Heeft dit je geholpen?

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 3 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.

Het kan zo zijn dat je je geld in meerdere delen terugkrijgt. Dit kan door een aantal dingen komen:

  • Je hebt het bedrag of een gedeelte daarvan betaald met een cadeaukaart of een voucher. Je krijgt dat bedrag dan terug in de vorm van shoptegoed.
  • Je hebt een product omgeruild voor een ander product. In dat geval storten we de aankoopwaarde van het eerste product terug op het betaalmiddel waarmee je als eerst hebt betaald. Heb je bijbetaald voor het vervangende product? Dan krijg je dat resterende bedrag apart teruggestort.
  • Je hebt meerdere producten geretourneerd. Het kan zijn dat het ene product wat eerder is verwerkt dan de ander. Hierdoor heb je voor het ene product wel al je geld terug, maar voor de ander nog niet. Wij willen je in dat geval vragen alsjeblieft even geduld te hebben.

Heb je cash betaald? Bij retourneren in onze winkel betalen we een bedrag tot €50 cash terug. Een bedrag boven de €50 storten we terug op je rekening.

Heeft dit je geholpen?

Ik heb meerdere producten geretourneerd, waarom is er maar eentje terugbetaald?

Wij verwerken ieder product apart. Hierdoor kan het zijn dat het ene product wat eerder is verwerkt dan het andere (zelfs als je ze in dezelfde doos hebt geretourneerd). Het kan dus voorkomen dat je voor het ene product wel al je geld hebt teruggekregen, maar voor de ander nog niet. Wij willen je in dat geval vragen nog 2 dagen geduld te hebben.

Heeft dit je geholpen?

Wil je contact opnemen?

Stel je vraag aan onze digitale assistent en hij koppelt je aan de juiste specialist.